OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en akademisk PA-utbildning eller likande och erfarenhet av brett HR-arbete? Har du redan erfarenhet eller är nyfiken på att ta steget mot offentlig sektor med de lagkrav och utmaningar detta medför? Då kan detta vara något för dig!
DINA ARBETSUPPGIFTER
Vår kund är nu i full fart att etablera en ny avdelning, arbetet är redan i gång men de behöver nu en HR-Partner till gruppen.
Rollen innebär att tillsammans med delprojektledare utforma HR processer för den nya avdelningen samt vara behjälplig med avgränsade uppdrag inom HR-arbetet i stort.
Meriterande är att ha förståelse för vad det innebär att sköta HR arbete inom offentlig sektor med de lagkrav som detta medför. Du behöver också ha förståelse för vilka olika HR-processer som finns och vad som ingår. Detta kommer innebära att du arbetar brett inom HR-området både tillsammans med andra men också att själv ansvara för att olika delar blir slutförda.
Exempel på arbetsuppgifter:
Framställande av introduktion för nyanställda
Kompetensutveckling och arbetsmiljö
HR administration
Rekrytering och bemanning
Ingå i arbetsgrupper för att ta fram olika delar som behövs i den nya organisationen
Fungera som bollplank i HR frågor till Delprojektledare samt upprättande av policys och rutiner inom HR området. Resultatet av uppdraget blir en stödjande HR insats med mycket fokus på att framställa material i de olika HR processerna i en ny verksamhet men också en stödjande resurs på befintlig HR avdelning utifrån behov.
DIN PROFIL
Vi tror att du har kunskap inom de vanliga HR-processerna samt att du har förmåga att pendla och prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Du är även intresserad av ny teknik och har god grundläggande kompetens inom Microsoft Office.
SKALLKRAV
Akademisk utbildning mot PA eller motsvarande högskole- eller universitetsutbildning
Minst 1-3 års erfarenhet av brett HR-arbete
God grundläggande kompetens inom Microsoft Office och Internet
Flytande i svenska i tal och skrift
MERITERANDE
Erfarenhet av offentlig sektor och kunskap inom offentlig dokumentation tex. vetskap om vad som ska diarieföras osv.
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
TILLTRÄDA OCH OMFATTNING
Heltid, omfattning 80-100 %, kontorstider. Vår kund önskar start omgående eller efter överenskommelse och uppdraget förväntas löpa i 9 månader med möjlighet till förlängning som längst 100% av det ursprungliga uppdragets längd. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
VILLKOR
Startdatum: Omgående/Enligt överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: 100%