OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas inom redovisning i en nyckelroll? Har du dessutom ett granskande öga och sätter stolthet i att leverera 100%? Då har vi rollen för dig.
Brunswick Real Estate är en ledande investerare på den nordiska fastighetsmarknaden, vi identifierar hållbara investeringsmöjligheter med utvecklingspotential och matchar dem med rätt kapital. Vår strategi bygger på nära samarbeten med nordiska och internationella investerare, såväl som med lokala partners för fastighetsutveckling och förvaltning.
Hos oss handlar värdeskapande inte bara om finansiell avkastning, utan också om den påverkan vi har på vår omvärld. Vår grundfilosofi är att fastigheterna ska vidareutvecklas under vår förvaltning och leda till mätbara förbättringar för människa, miljö och samhälle.
Om rollen
Som bolagsansvarig redovisningsekonom hos Brunswick Real Estate ingår du i accounting team om 7 medarbetare. Accounting sköter redovisningen för samtliga moderbolag i respektive fastighetsbolag/koncern och denna roll specifikt för fastighetsbolaget Regio. Du ansvarar för redovisning, bokslut, rapportering och håller samman ekonomiprocesserna. Fastighetsbolaget Regio ägs till majoriteten av Tredje AP-fonden med Brunswick som delägare och ansvarig för driften av bolaget. Redovisningen/Bolagsansvaret för Regios dotterbolag sköts av extern redovisningsbyrå.
I rollen för moderbolaget ingår sedvanliga arbetsuppgifter som:
- Löpande redovisning, rapportering i Cognos, bokslut och deklarationer
- Transaktioner/Funds Flow
- Granskning, utvärdering och analys av siffror
- Upprätta tidplaner för kvartalsrapportering
- Dialog med revisor, planlägga löpande granskning och årsrevision
- Bankadministration
- Behjälplig i konsolidering
- ”Projektleda” upprättandet av IFRS-årsredovisningen
Vi söker dig
Till rollen söker vi dig som vill arbeta specialiserat inom redovisning. Du är granskande och analytisk som person och sätter stolthet i ditt arbete. Antingen är du redovisningstekniskt duktig med erfarenhet från exempelvis revision eller så kommer du från en liknande roll idag med operativ erfarenhet. Att du är självgående i redovisning och bokslut är en förutsättning för att vara kvalificerad men väl på plats har vi tid till dig.
För att lyckas i rollen är du en handelskraftig person, en do:er. Du är självständig i ditt arbete och van att arbeta mot deadlines. Du värdesätter kvalitet och söker en roll i ett dynamiskt och givande företag.
Att du är en god kommunikatör är tillsammans med din redovisningskompetens en förutsättning för rollen. Önskvärt med eftergymnasial utbildning från universitet/högskola inom ekonomi.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en kvalificerad roll i ett härligt team. Hos oss blir du en viktig person för att fortsatt leverera hög kvalitet inom accounting.
Du blir en del av en dynamisk och entreprenöriellt driven arbetsplats med diversifierade fastighetsbolag med stora möjligheter till fortsatt utveckling. Vi ser till medarbetarnas fulla potential och utvecklingsmöjligheter och är måna om våra kollegor.
Placeringsort: Stockholm
Din ansökan
Om du har några frågor kring tjänsten, tveka inte att höra av dig till ansvarig rekryterare på Newr Anna de Verdier, anna.deverdier@newr.se eller 070-336 64 56.
Intervjuer och urval och kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!