Bolagsekonom

Bolagsekonom

Arbetsbeskrivning

Är du en person som älskar siffror, är nyfiken och vill utvecklas i din yrkesroll mot en fortsatt karriär inom ekonomi– sök då tjänsten hos oss.
Om AMBLIN
AMBLIN är ett konsultföretag som levererar ekonomitjänster till fastighetsbranschen. Bolaget bedriver verksamhet inom två affärsområden; Ekonomikonsultationer samt Ekonomisk förvaltning. Bolaget grundades 2002 och har idag ca 50 medarbetare.
Kontoret är beläget i moderna lokaler i närheten av Solna centrum.
Vi har idag ekonomisk förvaltning för ca 850 bolag som omfattar 300 kommersiella fastigheter (kontor, handel, logistik och bostäder) med en uthyrningsbar yta om ca 2 500 000 kvadratmeter och ett sammanlagt fastighetsvärde om ca 70 miljarder kronor. Antalet hyreskontrakt uppgår till ca 3 000 stycken.
AMBLIN är ett växande företag som arbetar med många spännande och högkvalificerade uppdrag. Vi anser att ett bra konsultföretag kännetecknas av kompetens, service, engagemang, tillgänglighet och ambition. Detta är nyckelord som definierar vår verksamhet och genomsyrar varje del av vårt arbete.
För att kunna upprätthålla den höga kvaliteten och goda servicen vi erbjuder våra kunder, satsar vi mycket på kompetensutveckling, både via intern- och externutbildningar. Hos Amblin kommer du att få möjligheten att jobba med olika typer av kvalificerade uppdrag där du ges chansen till personlig utveckling inom företaget.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader. Vi tillämpar flexibel arbetstid och möjligheter till distansarbete.
Förutom kontinuerlig kompetensutveckling erbjuder vi fördelaktig tjänstepension och friskvårdsbidrag tillsammans med andra förmåner via förmånsportalen Benify.
Vi månar mycket om medarbetarnas trivsel och genomför gemensamma aktiviteter, både under och utanför kontorstid. Mer information om AMBLIN hittar du på: www.amblin.se
Arbetsbeskrivning
Som bolagsekonom tar du hand om ett flertal olika bolag där du är en viktig aktör i ett större sammanhang. I flera uppdrag är du en del av ett team där ni tillsammans ser till att nå de uppsatta målen.
Exempel på arbetsuppgifter:
ansvara för upprättande av bokslut och ÅR enligt K2, K3 och RFR2.
upprättande av inkomstdeklarationer, vara delaktig i skatteberäkningar
deklaration och avstämning av moms, förskottsmoms, investeringsmoms, utlägg, vidarefakturering.
hantering av projektredovisning, aktiveringar, anläggningsregister, komponenter och avskrivningar.
upprätta ränteberäkningar, hantering av derivat och lånekostnader

Kravprofil
Vi söker dig som i grunden har en eftergymnasial ekonomutbildning och som vill jobba i ett växande företag. Civilekonomutbildning är meriterande.
Därtill har du arbetat minst 1-3 år inom ekonomi och gärna med inriktning på redovisning i fastighetsbranschen. Om du arbetat inom ett fastighetsbolag eller på en redovisnings/revisionsbyrå är det meriterande.
Du behöver erfarenhet från något bokförings- och redovisningsprogram.
Idag arbetar AMBLIN med Visma Control, VITEC Hyra och Rillion.
Erfarenhet från systemen är meriterande. Du behöver därtill goda kunskaper i Excel och Word och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, på både engelska och svenska.
Som person ser vi att du känner igen dig i följande:
Du får/tar ett ansvar:
för de arbetsuppgifter som ingår i din befattning samtidigt som du är nyfiken på att vara med och utveckla dessa.
att planera, strukturera och leverera dina arbetsuppgifter i tid med hög kvalitet.

Med initiativ och engagemang:
arbetar du självständigt och har ett driv av att omhänderta utmaningar och problem.
bidrar till utveckling av verksamheten och arbetssätt.
har du en förståelse av att ditt arbete och ansvarsområde är viktigt för helheten.

Genom din kunskap och kompetens:
ansvarar du för att utvecklas inom ditt arbetsområde och uppdaterar dig på förändringar.
delar gärna med dig av din kunskap till andra medarbetare.

Du har en hög samarbetsförmåga och bidrar till en god arbetsmiljö genom:
att vara en god lagspelare, kommunicerar med övriga i teamet samt medverkar till att hela teamet kommer i mål.
ha ett gott omdöme och bidrar till ett trivsamt arbetsklimat och uppmuntrar andra i deras arbete.
en hög förmåga att skapa goda och långvariga relationer med kunder/samarbetspartners.

Känner du igen dig i ovanstående – skicka in din ansökan till oss!
Om detta låter intressant är du välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV till jobba@amblin.se Senast den 21 mars vill vi ha din ansökan.
Intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.
Kontaktpersoner:
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta:
Fredrik Cederberg, förvaltningschef och partner fredrik.cederberg@amblin.se
Heléne Kindström, HR-chef helene.kindstrom@amblin.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amblin AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2023
  • Ansök senast: 20 mars 2023

Postadress

Garvis Carlssons Gata 1
Solna, 16941

Liknande jobb


16 december 2024

13 december 2024