Bolagsekonom med norsk erfarenhet till Semantix i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Semantix är Nordens ledande leverantör av översättnings- och tolktjänster. Semantix omsätter cirka 1 miljard SEK. Totalt har företaget cirka 450 anställda medarbetare och ett nätverk av närmare 8 500 frilansande språkkonsulter. Semantix är majoritetsägt av private equity fonden Segulah V L.P.

Semantix befinner sig just nu i en spännande förändrings- och tillväxtfas. De senaste två åren har de marknadsledande översättningsbolagen i Danmark och Norge förvärvats och antalet juridiska enheter i koncernen har på kort tid vuxit från ett tiotal till närmare tjugo. Semantix nordiska ekonomifunktion är till största del centraliserad till Stockholm. Det ökade antalet bolag, i samband med den nordiska bredden, gör att ekonomifunktionen nu behöver expandera och stärka upp med norsk kännedom.

Till Semantix kontor i trivsamma lokaler på Linnégatan i Stockholm sökes en bolagsekonom med erfarenhet av norsk bokföring. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start så snart som möjligt.  
 
Arbetsbeskrivning
Tjänsten som bolagsekonom innebär helhetsansvar för koncernens fyra norska bolag och innefattar huvudboksarbete likväl som reskontrauppgifter. Rollen innebär även följande:
 
* Löpande bokföring
* Kund- och leverantörsreskontra
* Betalningspåminnelser och inkassohantering
* In- och utbetalningar
* Skatter och moms
* Månads- och årsbokslut
* Avstämningar
* Delta i utveckling av ekonomiprocesser och arbetsrutiner
* Analysarbete
* Myndighetsrapportering
* Förse verksamheten med ekonomisk information 

Kvalifikationer
Du har utbildning inom redovisning från universitet, högskola eller KY-utbildning. Du har minst ett års erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete, gärna från nordisk koncern. Att ha arbetat med norsk bokföring är mycket meriterande. Du känner dig trygg i månadsbokslut och är med fördel även bekant med norsk skatt och momsrapportering. Du har goda kunskaper i Excel och är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.
 
Erfarenhet från ekonomisystemet Microsoft NAV är meriterande.

Viktigt för oss
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa denna roll behöver du vara framåt och trivas med förändring och snabba svängar. Ekonomiavdelningen är en liten grupp och det är viktigt att du kan tänka dig att rycka in och hjälpa till där det behövs.
 
Du är självgående och arbetar noggrant och strukturerat. Ekonomiavdelningen fungerar som en stödfunktion till verksamheten och servicekänsla är därmed en betydelsefull egenskap. Du som söker ska kunna stå bakom och leva upp till våra värderingar; engagerad, kundorienterad och professionell.
 
Semantix erbjuder dig
* Friskvårdsbidrag
* Flexibla arbetstider och möjlighet att ibland jobba hemifrån
* Platt organisation och stor variation i nationalitet, ålder och kön
* En internationell känsla i ett bolag som är i stark tillväxt både inom och utanför Sverige
* Ett glatt gäng där man umgås över avdelningsgränserna
* 30 dagar semester
* Kollektivavtal
* 6 mån provanställning 

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, utan skicka in din ansökan snarast genom att ansöka nedan. Observera att urvalet görs löpande och tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten besvaras de av Kristina Broman på 070-734 46 65, kristina.broman@serveoffice.se
 Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: serveOffice ab Sollentuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 19 juni 2018

Liknande jobb


Erfaren ekonom

25 november 2024

Local Division Controller

Local Division Controller

25 november 2024

Accounting Economist

Accounting Economist

25 november 2024

Projektcontroller

Projektcontroller

22 november 2024