Bolagsekonom till E-handelsbolag på Södermalm

Bolagsekonom till E-handelsbolag på Södermalm

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu en vass bolagsekonom med engagemang och driv för ett långt och fint konsultuppdrag på 12 månader hos en mycket intressant och spännande kund - för rätt person kan det övergå i en fast anställning!

Vår kund är ett expansivt E-handelsbolag med kontor centralt på Söder i Stockholm. Givetvis tillämpas flexibelt arbete och en hybrid arbetstillvaro. Du blir en del av bolagets ekonomiavdelning som idag består av fem personer plus en chef.

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start under januari eller februari 2023.

Arbetsuppgifter

- Ansvar för det dagliga redovisningsarbetet
- Hantera flödet av lagertransaktioner
- Hantera vissa transaktioner i de utländska dotterbolagen
- Upprätta månads, kvartals- och årsbokslut
- Momsredovisning
- Rapportera in månadsbokslut i koncernredovisningssystemet (mesta del sker via filinläsning)
- Hantera och stämma av interna transaktioner, förstå principen kring koncerninterna mellanhavanden
- Effektivisering och processförbättring samt sedvanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning


Vem är du?

För att trivas och kunna leverera i den här rollen har du en utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Samtidigt är du prestigelös och kan arbeta högt som lågt. Du är en doer, som gillar det operativa arbetet och är självständig i din roll.

Du har mycket goda kunskaper i Excel och har lätt för att sätta dig in i nya system. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift.

Då ekonomiteamet är litet i dagsläget så är du serviceinriktad, lösningsorienterad och ambitiös och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med teamet där alla hjälps åt.

Du kan förvänta dig en förmånlig arbetsplats med goda värderingar och ett fint klimat. Vår kund arbetar dessutom väldigt aktivt med hållbarhetsfrågor och mijlö. Vi tror att detta verkligen kan vara tjänsten för dig där du vill ha ett roligt jobb men också känna att det är en uttalad policy kring working balance.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-12-01.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 19 maj 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024