OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jiben är ett ungt och modernt företag inom byggbranschen som dagligen levererar högkvalitativa lösningar till sina kunder. Som bolagsekonom hos Jiben kommer du självständigt få sköta bolagets löpande ekonomiuppgifter. Du kommer att arbeta mot breda kontaktytor såväl internt som externt, samtidigt som du erbjuds en möjlighet att utvecklas i din yrkesroll!
OM TJÄNSTEN
Jiben tillhandahåller och samordnar de yrkesgrupper och leverantörer som är nödvändiga för projekt, från start till färdigställande, en totalentreprenör helt enkelt. Jiben grundades 2015 söder om Stockholm, sedan dess har mycket hänt och företaget har stadigt vuxit. Idag består bolaget av 30 anställda, som alla med sin personlighet och nyfikenhet, samt tidigare yrkeserfarenhet från branschen bidrar till företagets fortsatta framgång!
Jiben har ett stort fokus på hållbarhet och samhällsutveckling och du erbjuds en spännande och omväxlande tjänst i ett välmående bolag. Du erbjuds utvecklingsmöjligheter och ett gäng trevliga kollegor. Kontoret är beläget i Johanneshov med goda kommunikationer, samt närhet till Globen.
Arbetsuppgifter
- Löpande bokföring, fakturering och rapportering
- Delaktig/ansvarig vid bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer
- Löpande moms- och skatteredovisning
- Löpande kontakt med revisorer, myndigheter och bank
- Avstämningar och ansvara för uppgifter kopplade till kontoret och verksamheten, samt löpande kontakt med organisationen
- Utreda redovisningsfrågor och granskning lön, samt reseersättnings hantering
- Hantera övriga ad-hoc uppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Känner dig trygg med att självständigt sköta redovisningen i ett bolag
- Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Ca 3-5 års erfarenhet av att jobba på en ekonomiavdelning
- Erfarenhet av Fortnox, Visma eller liknande
Det är meriterande om du har erfarenhet av
- Byggföretag eller fastighetsbolag
- God vana av att sköta många bolag parallellt med ett framgångsrikt resultat
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Strukturerad och ansvarstagande
- Självgående och driven
- Samarbetsinriktad lagspelare
Då rollen innebär en hel del kontaktytor så ser vi gärna att du är en social och kommunikativ person som är orädd och gärna tar kontakt och vågar ställa frågor.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231