OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Har du bred kompetens inom redovisning och drivs av att ha helhetsansvar för bolag? Skulle du vilja arbeta i ett tillväxtbolag och bidra till effektivitet i de ekonomiska processerna? Då kan rollen som bolagsekonom hos Logent vara ditt nästa steg!
Som bolagsekonom hos Logent ingår du i ett team på 7 personer som leds av CFO och som tillsammans ansvarar för Logents 18 bolag. Som bolagsekonom kommer du att ansvara för hela flödet i redovisningsarbetet för 2-3 bolag. På avdelningen arbetar vi kontinuerligt med utveckling och effektivisering av våra processer och du kommer att få möjlighet att driva egna projekt samt vara delaktig i arbetet med att uppdatera redovisningsregler m.m. Ditt arbete innebär också en hel del kontakt med medarbetare i de olika bolagen och med externa leverantörer. Du rapporterar till Head of Accounting and Business Control. Tjänsten som bolagsekonom är ett föräldravikariat på 12 till 18 månader med start i början av oktober. Logents fina och moderna kontor är beläget i Hammarby Sjöstad.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Reskontror, löpande bokföring och kontoavstämningar
• Bokslutsarbete och rapportering
• Momsredovisning och skattedeklarationer
• Anläggningsredovisning
• Årsbokslut och årsredovisning
• Ge underlag i budget- och prognosarbete
• Utveckling av rutiner och förbättring av processer
Din profil
Vi söker dig med en relevant utbildning inom ekonomi. Du har en kvalificerad erfarenhet inom redovisning där upprättande av årsbokslut har varit en naturlig del av din roll. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i en liknande roll, alternativt som redovisningskonsult med ansvar för att sköta redovisningen självständigt för egna bolag. Du har erfarenhet av K3 och är van vid att upprätta skattedeklarationer och årsredovisningar. Du kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift. Du är en god användare av Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Unit4 ERP (f.d. Agresso).
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och för att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är proaktiv, noggrann och strukturerad. Då rollen är utåtriktad behöver du vara kommunikativ och serviceinriktad. Du trivs att arbeta både självständigt och i ett team. Du är förändringsbenägen och trivs i en roll och verksamhet där det händer mycket. Du har en känsla för helheten såväl som för detaljerna.
Intresserad av tjänsten?
Hos oss på Logent får du en rolig, utmanande och utvecklande roll i ett bolag med tillväxt, du kommer att få stort eget ansvar och ges möjlighet att bidra med dina kunskaper och erfarenheter inom redovisning.
Vi behöver din ansökan med CV och personligt brev senast den 25 september. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringschef Marie-Louise Bååth på tel 070-722 77 59, marie-louise.baath@logent.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Logent
Logent är en heltäckande logistikpartner med nordisk bas och med globala nätverk. Vi har ett brett serviceutbud och skapar värde till våra kunder genom garanterade kostnads- och kvalitetsförbättringar. Våra tjänster omfattar Logistiktjänster (lager, tull och 4PL), Hamn och Kombiterminaler, Bemanning och Rekrytering samt Konsulttjänster. Detta gör att Logent från starten 2006 har vuxit till en omsättning på ca 1.5 mdr SEK och sysselsätter ca 3 000 personer.
www.logent.se