OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Semantix är Nordens ledande leverantör av översättnings- och tolktjänster. Semantix omsätter cirka 1 miljard SEK. Totalt har företaget cirka 450 anställda medarbetare och ett nätverk av närmare 8 500 frilansande språkkonsulter. Semantix är majoritetsägt av private equity fonden Segulah V L.P.
Semantix befinner sig just nu i en spännande förändrings- och tillväxtfas. De senaste två åren har de marknadsledande översättningsbolagen i Danmark och Norge förvärvats och antalet juridiska enheter i koncernen har på kort tid vuxit från ett tiotal till närmare tjugo. Semantix nordiska ekonomifunktion är till största del centraliserad till Stockholm. Det ökade antalet bolag, i samband med den nordiska bredden, gör att ekonomifunktionen nu behöver expandera och stärka upp med nordisk erfarenhet.
Till Semantix kontor i trivsamma lokaler på Linnégatan i Stockholm sökes en bolagsekonom med erfarenhet av nordisk bokföring. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med början snarast.
Tjänsten som bolagsekonom innebär bolagsansvar helhetsansvar för ett par av koncernens nordiska bolag och innefattar huvudboksarbete likväl som reskontrauppgifter. Du ansvarar för den löpande bokföringen och månadsvisa avstämningar. I rollen ingår även myndighetsrapportering, kontakt med revisorer och årsbokslutsarbete.
Huvudsakliga uppgifter
* Kund- och leverantörsreskontra
* Löpande bokföring
* Betalningspåminnelser och inkassohantering
* In- och utbetalningar
* Skatter och deklarationer
* Månads- och årsbokslut
* Årsredovisningar
* Avstämningar
* Delta i utveckling av ekonomiprocesser och arbetsrutiner
* Analysarbete
* Förse verksamheten med ekonomisk information
Vi söker dig som
Du har utbildning inom redovisning från universitet, högskola eller KY-utbildning. Du har minst ett års erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete. Att ha arbetat med norsk eller dansk bokföring är mycket meriterande. Du känner dig trygg i månadsbokslut och med fördel även i årsbokslutsarbete. Du har goda kunskaper i Excel och är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Erfarenhet från ekonomisystemet Microsoft NAV är meriterande.
Viktigt för oss
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa denna roll behöver du vara framåt och trivas med förändring och snabba svängar. Ekonomiavdelningen är en liten grupp och det är viktigt att du kan tänka dig att rycka in och hjälpa till där det behövs. Du är självgående och arbetar noggrant och strukturerat. Ekonomiavdelningen fungerar som en stödfunktion till verksamheten och servicekänsla är därmed en betydelsefull egenskap.
Du som söker ska kunna stå bakom och leva upp till våra värderingar; engagerad, kundorienterad och professionell.
Semantix erbjuder
* Friskvårdsbidrag
* Flexibla arbetstider och möjlighet att ibland jobba hemifrån
* Platt organisation och stor variation i nationalitet, ålder och kön
* Ett glatt gäng där man umgås över avdelningsgränserna
* En internationell känsla i ett bolag som är i stark tillväxt både inom och utanför Sverige.
* 30 dagar semester, ingen övertid
* Kollektivavtal
* 6 mån provanställning
Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, utan skicka in din ansökan snarast genom att ansöka nedan. Observera att urvalet görs löpande och tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten besvaras de av Kristina Broman på 070-734 46 65, kristina.broman@serveoffice.se
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.