OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett dynamiskt team och erbjuda värdefullt administrativt stöd? Nu söker vi för kunds räkning en engagerad och prestigelös Bolagskoordinator. Som Bolagskoordinator kommer du att spela en avgörande roll i att underlätta och förbättra arbetsflödet för bolagets stabschefer, kapitalförvaltare och jurister samt bidra till den övergripande framgången hos organisationen.
Om rollen
I rollen som Bolagskoordinator kommer du att arbeta i en stöttande funktion till stabschefer, kapitalförvaltare och jurister. Du kommer att ha en bred roll där du arbetar med service och administration på alla nivåer. Du kommer att få arbeta högt till lågt i en organisation som präglas av medmänsklighet och värme. I denna roll kommer du fungera som spindeln i nätet och verka mellan olika bolag i en mindre koncern.
Arbetsuppgifter
- Assistera stabschefer med dokumenthantering, styrelseutskick och fakturakontering
- Fungera som administrativ support för jurister med juridiska dokument
- Vara delaktig i olika projekt kring digitalisering och nya arbetssätt
- Vara behjälplig med PPT och olika tekniker vid enhetsmöten och avtackningar
- Fungera som koordinator mellan avdelningarna och även ha en back-office funktion för att säkerställa smidig verksamhet
Vem är du
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av koordinerande arbete och dokumentadministration. Vi ser gärna att du är utbildad paralegal eller har motsvarande administrativ utbildning. Har du tidigare arbetat som VD-assistent eller Koordinator på fondbolag är detta meriterande. Du har god känsla för service, skinn på näsan och är prestigelös. För att lyckas i rollen behöver du vara en positiv person som tycker att det är spännande med en varierande vardag där du hjälper till med allt från matbeställningar inför tillställningar till att administrera dokument för bolagets jurister. Som person har du lätt för att samarbeta och är noggrann, strukturerad samt van vid högt tempo. Vidare trivs du med flera kontaktytor och är mycket självgående i ditt arbete.
Du behärskar Officepaketet väl och är digitalt uppdaterad samt har lätt för att lära nya system. Det är en förutsättning med mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Du erbjuds
Du kommer att vara anställd hos Jurek Talents på uppdrag hos vår kund i centrala Stockholm. Du erbjuds ett visstidskontrakt med start omgående som sträcker sig 6-12månader. För rätt person finns det stor chans till förlängning och utvecklingmöjligheter hos kund. Arbetstiderna är 8-17 och det finns viss möjlighet till arbete på distans (ca. 1dag/veckan).
Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryterande Konsultchef Victoria Tjernström på victoria.tjernstrom@jurek.se. Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Om Jurek Recruitment & Consulting
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52