Bolagssekreterare, kommunledningskontoret

Bolagssekreterare, kommunledningskontoret

Arbetsbeskrivning

Kommunledningskontorets bolagssekreterare kommer att ha en central roll som sekreterare, bland annat i två av våra kommunala bolag. Du kommer även att ha en mycket viktig roll i att samordna valet 2022.
Tjänsten är placerad på den administrativa enheten på kommunledningskontoret som förutom denna tjänst består av kommunsekreterare, två arkivarier, huvudregistrator och administrativ chef.

Kommunstyrelseförvaltningen arbetar med övergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. Förvaltningen präglas av professionalism och hjälpsamhet och arbetar utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som bolagssekreterare innebär att du sammanställer underlag, skriver kallelser, för protokoll och kommunicerar handlingar och beslut. Du säkerställer att den årliga planeringen följs för styrelserna och bevakar att ärenden kommer upp för beslut. Du är sekreterare för Sandvikens Stadshus AB, Sandvikens specialfastigheter AB samt för Gästrikerådet.

Inför valet 2022 så har du även rollen som kommunens valsamordnare. Detta innebär att du samordnar alla aktiviteter kopplade till valet och att du även är sekreterare i valnämnden. Under tiden du arbetar mest intensivt som valsamordnare kommer dina andra arbetsuppgifter att skötas av en vikarie.

Tjänsten är till att börja med ett vikariat under ungefär sex månader, men det finns goda möjligheter till att tjänsten övergår till en tillsvidareanställning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en noggrann och självgående person som är stresstålig, tjänstvillig och har god fingertoppskänsla för integritet. Kunskap om Sandvikens kommuns organisation är meriterande, likaså om du tidigare har jobbat som bolagssekreterare, nämndsekreterare eller haft en roll kopplat till valsamordning.
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom till exempel samhällsvetenskap eller statsvetenskap. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Ann-Sofie Hedenström
026-241214
VISION Tanja Sjöstrand
026-241100
JUSEK Pia Öström
026-241243
Administrativ chef Ann-Sofie Hedenström
026-24 12 14
Administrativ chef Tommie Floréus
026-241163
EU-strateg Anders Lundell
026-24 02 99
Chef för överförmyndarenheten Ann-Chatrine Hjalmarsson
026-241216

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024