OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
Lendo är Sveriges största jämförelsetjänst för privatlån, företagslån och bolån. De är en jämförelsetjänst för lån som möjliggör för konsumenter att hitta rätt lånealternativ och långivare att hitta rätt kunder. Lendo ägs av Schibsted och är en del av Lendo Group.
Lendo tror på en marknad för lån som genomsyras av tillit och transparens. Därför strävar de efter öppenhet mellan sina användare och långivare. Genom enkla och kostnadsfria jämförelsetjänster stärker Lendo konsumenter med den kunskapen de behöver för att göra finansiellt sunda val kring lån. Hos Lendo kan du jämföra räntor och villkor på privatlån, företagslån och bolån från de 60 långivare och banker som är anslutna till deras panel.
Lendo har kontor i flera länder med huvudkontor i Oslo. Tillsammans arbetar vi mot samma gemensamma mål, att stärka konsumenter att göra smarta finansiella val som gör skillnad.
Lendos fyra värderingar; win as a team, customer centric, always improve och focus on execution präglar dem i sin vardag och guidar dem mot målet att alltid vara en av Sveriges bästa arbetsplatser.
Om rollen
Som bolånehandläggare hos Lendo är du specialisten som ger deras kunder service i världsklass och hjälper dem till en bättre privatekonomi. Din uppgift är att hjälpa deras kunder med frågor gällande bolån och se till att de får det absolut bästa bolånet utifrån sina individuella förutsättningar. Lendo strävar alltid efter att imponera på sina kunder och sätter högt värde på kundresan och kundnöjdheten.
Teamet består av ett tight team på ca 20 bolånehandläggare, en kvalitets- och utbildningsansvarig och två teamchefer. Lendo vill utmana bolånemarknaden och i det arbetet jobbar de nära deras partner- och produktteam med ständiga förbättringar.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:
-
Kontakta kunder som anmält intresse på Lendos hemsida
- Besvara inkommande samtal
- Granskning och hantering av kompletteringar från kund
- Agera mellanhand mellan Lendos bankpartners och slutkund
- Övrig administration
Om dig
Vi tror att du är en relationsskapande person som älskar att ha kontakt med kunder, kollegor och samarbetspartners. Du har troligtvis arbetat i en roll som innefattat telefonkontakt med kunder samt hanterat ärenden administrativt. Som person är du lösningsorienterad, initiativtagande och analytisk samt trivs i en dynamisk och föränderlig roll och organisation. Du är en teamplayer som tycker om att arbeta i grupp och ställer upp för dina kollegor i vått och torrt. Vidare är du kommunikativ, ansvarstagande och detaljorienterad. Du har en stark ambition att utvecklas, såväl på individnivå som gruppnivå och kommer gärna med lösnings- och förbättringsförslag.
Din profil
- Gymnasieexamen, gärna inriktning mot ekonomi eller liknande
- Erfarenhet av arbete via telefon
- God dator- och systemvana
- Flytande i svenska och engelska
Möjligheter och erbjudande på Lendo
- Att få arbeta i ett expansivt företag med starkt varumärke i ryggen
- Regelbundna team-aktiviteter och resor
- Friskvårdsbidrag på 4000 kr, två utvecklingsdagar per år och möjlighet till träning på arbetstid
- Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen
- Utökad erfarenhet och kunskap inom bank och finans
- Hybridarbete
Omfattning, arbetstider och tillträde
Anställningen är en heltidsanställning med start i augusti och du utgår från Lendos fina huvudkontor centralt i Stockholm. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag och du kan även arbeta hemifrån ca 2-3 gånger i veckan när du är trygg i rollen. Detta är en direktrekrytering där du anställs hos Lendo med deras fina förmåner och trygga villkor. För denna roll tillämpar Lendo provanställning och bakgrundskontroller innan kontraktsskrivning.
Hur söker du?
Är du intresserad och har läst så här långt? Då kanske vi är rätt för varandra! Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Skicka därför in ditt CV så snart som möjligt så kommer vi att höra av oss om din profil matchar kravprofilen. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Erik Blom på erik.blom@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445