OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu en bolånerådgivare som kan hjälpa kunder att nå sina bostadsdrömmar! Nu har du en unik möjlighet att vara med och påverka hur Danske Bank ska möta sina kunder på morgondagens bankmarknad! Vill du bli en del av ett engagerat virtuellt team i en central rådgivarroll som är skräddarsydd för privatpersoner? Läs mer och sök tjänsten idag!
OM TJÄNSTEN
Just nu söker vi på Academic Work för Danske Banks räkning två nya medarbetare till deras On Demand Advisory team! Du kommer arbeta i ett virtuellt team med kollegor runt om i landet men med tyngdpunkt i Linköping och Malmö. Teamet är en central kugge i bankens bolåneverksamhet där det viktigaste uppdraget är att hjälpa våra kunder med information, goda råd och smidiga bolåneaffärer.
”Vi är avdelningen som är bland kundernas första kontakter när det kommer till deras bolån. Vi möter dagligen befintliga men även potentiella kunder som vill veta mer om Danske Bank. Vi samarbetar med många interna avdelningar och är oftast närmast kund kring förändringar eller händelser i marknaden. För oss är det därför viktigt att alla visar på vilja och engagemang för att tillsammans hjälpa våra kunder i första kontakten och bidra till en positiv kundupplevelse”, Michelle Xu.
Det är här du som rådgivare kommer att komma in och stärka upp! Här kommer du ha möjlighet att påverka Danske Bank samt vara ett del av ett sammansvetsat och engagerat team.
On Demand Advisory inom Customer Guidance jobbar du i första hand med att hantera alla bolånerelaterade frågor och ärenden som kommer in via telefon och mail där du oftast är den första kontakten i kundernas bostadsaffär och hjälper till med allt från ansökan till kontraktsskrivning. Du börjar med att hantera nya kunders resa med möjlighet att du även ansvarar för hela bolåneaffären från början till slut, dvs potential finns att utvecklas vidare till att även ta bolånemöten. Utöver detta är teamet en viktig kugge i bankens proaktiva motor genom den uppringande verksamheten. Syftet med teamet är att öka kundnöjdheten och stärka relationen med privatkunder genom att erbjuda spetskompetens och hjälpa kunden vid första kontakt. ”First Time Resolution” är avdelningens ledord och ambitionen är att ett samtal ska räcka.
Du erbjuds
- En möjlighet att utvecklas och bygga nya kompetenser i ett virtuellt team
- Möjligheten att vara med och bygga teamet mot fortsatt framgång
- Digitala och fysiska aktiviteter tillsammans med teamet
- En flexibilitet i att kunna arbeta både hemifrån och på kontoret
- Engagerade och empatiska ledare som utmanar och stöttar teamet framåt
Arbetsuppgifter
I rollen som rådgivare ligger fokus på den inringande verksamheten där du arbetar med alla typer av bolånerelaterade frågor. Ditt uppdrag är att skapa kundvärde, ge professionella råd och lösa kundens specifika behov snabbt, smidigt och korrekt. On Demand Advisory arbetar med att identifiera behov, utmaningar och möjligheter i kundens ekonomi och hantera kundernas bolånefrågor. Två faktorer som blir alltmer viktiga i vår kunds strävan mot en hög kundnöjdhet är snabbhet och enkelhet. Dessa faktorer är någonting som samtidigt ska balanseras med höga krav på dokumentation, kvalitet och regelefterlevnad. Du spelar en avgörande roll för att kunden ska uppleva banken som en trygg finansiell partner.
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett års erfarenhet av bolånerådgivning.
- Har en gilltig Swedsec bolånelicens.
- Har god datorvana.
- Har mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift.
Meriterande:
* Swedsec rådgivningslicens.
Som person är du:
* Problemlösande
* Anpassningsbar
* Kommunikativ
* Självgående
Övrig information
* Start: September, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, Tillsvidare anställning
* Placering: Linköping, Malmö eller Stockholm.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Danske bank HÄR!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231