Bolånespecialist

Bolånespecialist

Arbetsbeskrivning

Bank- & finansbranschen är under stor förändring. Med hållbarhet i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Förändrade kundbeteenden och digitaliseringen med ökad transparens skapar stora möjligheter för oss. SBAB växer och tar marknadsandelar. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkluderande ledarskap och självdrivande medarbetare tar oss beslutsamt framåt med tempo.

Vår tillväxtresa fortsätter! Vi rekryterar nu som planerat ett nytt team, redo att börja sin anställning hos oss efter sommaren.

Bolånespecialist

• Med kunden i fokus arbetar du målinriktat för att uppnå vår vision Sveriges Bästa Bolån.
• Du hjälper våra kunder varje dag att fatta beslut i frågor om boende och boendeekonomi.
• Din kunskap gör skillnad och du ansvarar för att utveckla dig själv och vår affär i din roll som Bolånespecialist.

Är du nyfiken på hur den här texten ska sluta? Kul! Vi gillar dig redan. Att vara nyfiken är viktigt för oss.

På SBAB spelar nämligen rollen mindre roll. Att du är kunnig förväntar vi oss. Det viktiga är att du vill vara med och bidra till vår kultur, attityd och vårt sätt att vara. Och eftersom vi är lika många experter som medarbetare, behöver alla vara just nyfikna och intresserade av varandras olikheter. Vi lyssnar in och omvärderar kontinuerligt. Vi tror på mångfald, att olika perspektiv berikar och att du är en viktig framgångsfaktor. Fortfarande nyfiken? Välkommen!

Att jobba som Bolånespecialist

Nu öppnar vi ansökan för dig som i höst är redo för en ny utmaning! I mitten av augusti kommer vi starta vår utbildning för att bli Bolånespecialist på SBAB.

Som Bolånespecialist drivs du av att göra skillnad i dina kundmöten, med telefonen som främsta arbetsredskap hjälper du kunderna att välja SBAB. Du tar ansvar hela vägen och arbetar självständigt för att nå dina personliga, gruppens och SBAB:s mål, så vi tillsammans når vår vision.

För att lyckas i rollen tror vi att du:

• har tydligt kundfokus och engagemang för att utveckla dig själv och vår affär.
• motiveras av komplexa frågeställningar, eget beslutsfattande och ständigt utmanas i att tänka nytt.
• är van att med högt tempo jobba i flera olika system, med hög kvalitet och kundnöjdhet som mål.

Det är förstås redan nu en fördel om du har erfarenhet från bank-, finans eller försäkringsbranschen, men inte ett måste. En universitetsutbildning, inom relevant område, eller motsvarande arbetslivserfarenhet är en bra grund. Du är bra på svenska och engelska. Behärskar du ytterligare språk är det en merit.

När du börjar hos oss kommer du tillsammans med dina blivande kollegor, utbildas för att ges rätt förutsättningar att lyckas och utvecklas i ditt nya jobb som Bolånespecialist. Utbildningen pågår under en längre tid, där teori varvas med jobb i ett av våra kundteam, för att ge dig kunskaper inom bolån i SBAB. Första steget är att du blir Swedsec-licensierad för Bolån, därefter utvecklar du kontinuerligt dina kunskaper i våra arbetssätt och system med målsättningen att bli specialist inom området.

Har du check på allt?

• Målinriktad
• Kundfokuserad
• Uthållig
• Ansvarstagande
• Lagspelare
• Ej vassa armbågar

Qtym hjälper oss i denna rekrytering och har du frågor om jobbet som Bolånespecialist kontakta Sofia Graflund eller Sofia Kyrk. De ser fram emot att träffa dig, så vänta inte med din ansökan. Sista dag för ansökan är den 12 juni 2022.

Sofia Graflund, 0704233423 alt. sofia.graflund@qtym.se eller Sofia Kyrk, 0721461164 alt. sofia.kyrk@qtym.se

OBS! Vi vill att du skickar in din ansökan genom att klicka in dig på länken nedan (kopiera länk och klistra in i ett nytt sökfönster)
https://sbab.teamtailor.com/jobs/1737541/applications/new

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024