OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
"Ser du det som en fantastisk möjlighet att få arbeta i en föränderlig miljö hos Sveriges ledande mediehus? Har du en god digital förmåga och erfarenhet av försäljning? Då ska du söka jobb hos oss. Vi på Bonnier News Sales behöver förstärka vårt säljteam och söker därför en Account Manager som vill vara med och ta vår säljorganisation till nya höjder. Med varumärken som ÖP, LT, Expressen, Dagens Nyheter, Dagens Industri med flera, når våra titlar varje dag över sex miljoner läsare".
Om tjänsten
Som Account Manager arbetar du med att skapa och sälja nytänkande koncept och innovativa annonslösningar till både print och digitala kanaler. Du representerar några av MedieSveriges mest välkända varumärken och jobbar mot befintliga såväl som nya kunder, främst i Jämtland. Du ansvarar för att självständigt planera, boka och genomföra dina kundmöten.
Dina arbetsuppgifter:
Bonnier News Sales strävar ständigt efter att vara marknadens mest attraktiva affärspartner och du blir en viktig del av vårt team när det gäller att:
Sälja nytänkande koncept och annonslösningar med fokus på digitala kanaler.
Boka, planera och genomföra kundmöten
Ansvara för att öka konverteringen hos befintliga kunder genom att bygga långsiktiga affärsrelationer.
Prospektera och bearbeta potentiella nya kunder och affärsmöjligheter.
Du kommer att tillhöra Bonnier News Sales, Östersund, ett team om 5 personer, och rapporterar till försäljningschef Lars Andersson.
Vem är du?
För att trivas hos oss och vara framgångsrik i din roll behöver du vara en "doer" med en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete. Du är resultat- och affärsdriven.
Du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket.
Du går in med eget driv och ett starkt engagemang samt sprider positiv energi omkring dig.
Du är tydlig och strukturerad, tar initiativ och löser utmaningar med hjälp av din analytiska förmåga.
Du är en relationsskapare.
I urvalsarbetet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Din profil:
1-2 års erfarenhet från försäljning med goda resultat.
Hög digital kompetens.
Vana av att arbeta strukturerat och självständigt mot uppsatta mål, gärna med eget budgetansvar.
B-körkort
Du talar och skriver god svenska.
Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag varför vi rekommenderar att du gör din ansökan så snart som möjligt.
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!