Bonnier söker Sales Coach

Bonnier söker Sales Coach

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN SOM SALES COACH:

Som Sales Coach på Webhelp & Bonnier News Lifestyle ansvarar du för att coacha, utbilda och stötta våra medarbetare i deras utveckling inom försäljning. Din insats är väldigt viktig och ska bidra till en lönsam och effektiv produktionsplats. Det ställs därför höga krav på en god förmåga att sätta sig in i olika situationer och se vad som behöver göras i närtid och på lång sikt.

Det är nödvändigt att du vet vad som är viktigt i uppdraget, du ska veta vilka nyckeltal du behöver fokusera på och kunna arbeta med dina medarbetare för att nå dit.

Du är en person med mycket energi som trivs med och ser positivt på att utveckla dina medarbetare och ge dem de allra bästa förutsättningarna för att lyckas nå sina mål. Det är alltså väldigt viktigt att du drivs av att uppnå resultat och att du brinner för att göra det via andra.



DINA ARBETSUPPGIFTER BESTÅR BLAND ANNAT AV:

- Att ansvara för att dina kollegor når uppsatta mål inom uppdraget
- Kontinuerligt arbeta för att driva och utveckla försäljningen på uppdraget
- Att stötta och följa upp medarbetarnas försäljningsresultat genom coachning, medlyssning och målstyrning
- Viss kontakt med uppdragsgivare samt rapportering


VI VILL ATT DU HAR:

- En enorm vilja att bli Webhelps bästa Sales Coach!
- Gärna erfarenhet inom försäljning, men inget måste
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både skriftliga och muntliga
- En personlighet med härlig energi som smittar av sig på andra


För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du är en person som kan arbeta kommunikativt och pedagogiskt. Du är även en kreativ person med mycket idéer som gillar att nå resultat samt har förmågan att arbeta självständigt.

Det är även viktigt i denna roll att du är strukturerad och noggrann och att du kan hantera att arbeta både med siffror och med människor.

Om du har någon tidigare erfarenhet av coaching eller relevant utbildning inom tex försäljning är detta är stort PLUS.



OM WEBHELP

Webhelp är ett globalt företag specialiserade inom kundupplevelse, betalningshantering, försäljning samt marknadsföring över sociala och digitala kanaler. Våra kontor i Sverige finns placerade i Stockholm, Göteborg, Kalmar, Norrköping, Östersund, Ånge och Umeå.

Stämningen på våra kontor är energisk, öppen och positiv. Medarbetarna delar med sig av erfarenheter och tips som kan underlätta arbetet och bidrar till en god stämning på kontoret. För att stärka sammanhållningen i våra team anordnas det med jämna mellanrum aktiviteter eller gemensamma tävlingar.

REKRYTERINGSPROCESSEN:

Vi kommer låta annonsen ligga ute över semesterperioden. Detta gör att vi kommer påbörja urval i augusti och du kan förvänta dig återkoppling efter det men skicka gärna in din ansökan redan idag!

Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta:
Martin Larsson (Operations Manager)
Telefon: 070 - 351 60 46
Mail: martin.larsson2@webhelp.com

Allexius Sundberg Nikumaa (Rekryterare)
Telefon: 073 - 337 11 35
Mail: allexius.sundbergnikumaa@webhelp.com



START: Enligt överenskommelse.

PLACERINGSORT: Östersund

ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid med 6 månaders provanställning

ARBETSTIDER: Kontorstider

Making business more human for the world’s most exciting brands

We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers’ hearts and minds.

Webhelp is committed to making business more human.

It’s through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world’s most exciting companies.

Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.

Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.

Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.

By choosing Webhelp they access the passion and experience of 60,000 game-changers from more than 170 locations in over 40 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy, and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers, and their partners’ business.

Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.

Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of €1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.

Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.

Swedish

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Cvijetic

Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 1 augusti 2021

Besöksadress

Solna Torg 19, Solna
None

Postadress

Solna Torg 19
Solna, 17145

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024