OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Kesko är en stor koncern med finskt ursprung, som har växt enormt de senaste åren.
Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur. Bygghandel för proffs och konsumenter, infrastruktur så som elnät, telenät och vatten- och avlopp. Varumärken är K-Bygg, K-Rauta och Onninen. De finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är dem 1700 medarbetare och fortsätter att växa. Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen K-Group som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. K-Group har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder.
De söker nu en Bonusadministratör till deras ekonomiteam med start omgående!
Låter det intressant? Då hoppas vi att du vill läsa vidare och söka direkt, vi vill tillsätta tjänsten omgående.
Om rollen
I rollen som Bonusadministratör ansvarar du för att administrera inkommande och utgående bonusar. Du ansvarar för att fakturor ställs ut i tid och är korrekt bokade i redovisningen. Du följer upp statistik och avrapporterar löpande. Dina dagliga arbetsverktyg innefattar bl.a. SAP, PengVin och Microsoft Excel. Du kommer att arbeta självständigt i rollen med stöttning från en redovisningsekonom och i nära samarbete med säljare, platschef där du emellertid ha direktkontakt med kund.
Du ingår i ekonomiteamet som består av fem kollegor och rapporterar till chefen för Business Control.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
• Sammanställning av bonusvärden i Excel
• Administration av kund- och leverantörsreskontra
• Utställning av krediter och fakturor
• Löpande avrapportering
Vem tror vi att du är?
Du har några års erfarenhet av löpande ekonomiadministration samt kund- och leverantörsreskontra. Vi värdesätter att du är proaktiv i ditt arbetssätt och vill vara en del utav att utveckla och förbättra din avdelnings arbetssätt och metoder. Det är viktigt att du är modig och vågar ta beslut så att du kan arbeta självständigt och komma framåt i dina projekt och löpande arbetsuppgifter. Vidare är du noggrann och strukturerad, samt har ett lösningsorienterad mindset! På Kesko är det familjär stämning där medarbetarna visar stort engagemang. I teamet har man en positiv attityd där man guidas av en värdegrund som baseras på följande värderingar:
• Jag visar vägen
• Jag är engagerad
• Jag bygger förtroende
• Jag agerar öppet tydligt och ärligt
Kvalifikationer
För att lyckas och göra succé i den här rollen ser vi att du har följande erfarenhet:
• Universitetsexamen inom ekonomi
• Några års erfarenhet inom ekonomiadministration
• Erfarenhet inom kund- och leverantörsreskontra
• Erfarenhet av att arbeta i affärssystem som tex. SAP eller liknande
• Goda kunskaper i Excel
• Flytande svenska och engelska
Tjänstens omfattning
Detta är en heltidstjänst på 40h/v med kontorstider 8-17 på vardagar. Du blir under de första 6 månaderna anställd som konsult via oss på The Place, för att sedan gå över till en tillsvidareanställning hos Kesko.
Du kommer att utgå från kontoret på Esbogatan 11 i Kista. Du har möjlighet att jobba på distans ett par dagar per vecka.
Start omgående.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Sökord: ekonomiadministratör, ekonomiassistent, kundreskontra, leverantörsreskontra, ekonomiadministration, bokföring