OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.
Kulturen är en viktig drivkraft för att göra Helsingborg till den mest attraktiva staden. Här bedrivs en aktiv och synlig kulturpolitik utifrån kulturinstitutionerna, de fria kulturutövarna och det civila samhällets engagemang. Förvaltningens publika verksamheter innefattar Helsingborgs bibliotek, Helsingborgs museer och Dunkers kulturhus. Tillsammans stöds de av gemensamma stabsfunktioner för kommunikation, administration, ekonomi och HR.
Om arbetsplatsen
På BoostHbg tror vi på en värld där alla kan delta, utbyta, lära sig och inspireras av varandra. Vi arbetar i en samarbetsmiljö med mål att skapa den mest kollaborativa och dynamiska regionen i Sverige för kreatörer. Vi tror på en vision om en kollaborativ region men vi behöver din hjälp.
BoostHbg är en flexibel och kreativ arbetsplats där du kommer ingå i ett team av fyra personer. Vi arbetar självständigt men tätt med en gemensam vision. Det finns stort utrymme att utvecklas inom din roll då vi arbetar i ett ständigt föränderligt medielandskap.
Läs mer om BoostHbg här: https://boosthbg.se/
Just nu pågår ett omtag med en extern byrå kring vår kommunikation. En av dina huvuduppgifter kommer bli att implementera det som tas fram.
Arbetsuppgifter
Vi har en idé om hur vi vill att BoostHbgs community ska växa, men för att nå dit behöver vi en Community Manager som kan hjälpa oss att bygga och vårda en fantastisk relation med de skånska filmkreatörerna.
Som Community Manager för BoostHbg kommer du ansvara för att förvalta, upprätthålla och utveckla vårt community av filmkreatörer i Skåne. Du kommer att driva event samt daglig kommunikation. Du kommer att jobba iterativt för att komma fram till kreativa lösningar föra att förbättra, förstå och bättre möta behoven hos våra kreatörer. Tjänsten kommer att engagera communityt över flera plattformar. Kommunikations- och kanalfärdigheter, en kärlek till gemenskap, kreativitet och en vilja att lyssna och engagera sig är avgörande för denna tjänst.
Det har inom organisationen skett en mindre omfördelning av uppgifter vilket gör att du kommer att få forma rollen tillsammans med dina kollegor. Men det ställer stora krav på att du är självgående och kan leda dig själv.
Dina primära arbetsuppgifter:
Huvudarbetsuppgiften är att: Äga och driva community frågan med allt det innebär.
Vi ser dessa delar som en del av ovan.
• Utveckla community strategi med fokus på att stärka verksamhetens närvaro och samhörighet.
• Skapa sammanhållning, förtroende och stärka relationer med nuvarande och potentiella kreatörer och partners.
• Aktivt växa, driva och utveckla BoostHbgs community.
• Skapa och leda Event & Happenings för vår målgrupp.
• Skapa kommunikationsinnehåll för, driva och utveckla den dagliga kommunikationen.
Det är viktigt för oss att du kan svara på "varför" vi gör som vi gör. Vi strävar att se till att det vi gör alltid ,matchar visionen om dit vi vill nå, dvs. vi väljer att göra detta inlägget eller eventet för vi hoppas uppnå detta. Det är vad det innebär att att arbeta strategiskt och förankrat till dem vi är till för.
Placering
Vårt uppdrag är att arbeta för hela Region Skåne men vi har kontorsplats i Helsingborg. Vi har ett extra skrivbord i Malmö men utgår mycket från att arbeta digitalt vilket gör att det inte är ett krav att du är bosatt i Skåne. Men vi kommer ha vissa inplanerade dagar/moment då din närvaro krävs på plats i Skåne. Vi arbetar med dagliga check ins digitalt för att följa upp vårt arbete.
Kvalifikationer
• Erfarenhet av liknande roll.
• Kunskap kring relevanta program såsom Adobe.
• Kunskap och erfaranhet kring digial marknadsföring bland annat via sociala medier som för oss handlar om Facebook, Instagram, Discord.
• Dokumenterad vana av att arbeta självständigt och leda sig själv.
• Behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift
Meriterande:
• Erfarenhet av att använda Google Analytics, Adwords editor, Facebook Business manager
• Förståelse för/erfarenhet av Screen industries.
• Nätverk inom filmbranschen.
• Kunnande kring ett tredje språk.
Egenskaper vi gärna ser att du besitter:
• Utmärkt förmåga att prioritera, att självständigt driva arbete
• Nyfikenhet, kreativitet och problemlösningsförmåga
• Kan artikulera information som du fångar upp från communityt för att hjälpa organisationen att hålla sig uppdaterade och kunna utveckla nya relevanta spår
• Är villig att testa och lära och kan planera strategier och taktiker för att generera tillväxt, välkomnande atmosfär och engagerande konversationer
• Kan tänka på saker utifrån en kreativ och även analytisk synvinkel
• Lyhördhet, samarbete och god förmåga att kommunicera
Övrig information
Sista ansökningsdag: 10 januari 2022 men urval sker löpande
Anställningsform: Vikariat
Omfattning: 100%
Tillträdesdatum: Så fort som möjligt men runt januari/februari
Varaktighet: Sista arbetsdag 15 juli 2022
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.