OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ny timvikarie till vår kund i Trollhättan som vill arbeta som personlig assistent!
Om tjänsten: Vår kund är en man i 45-årsåldern som har MS och är rullstolsburen. Dina arbetsuppgifter är att hjälpa till med allt som dyker upp i vardagen. Arbetet består av att hjälpa till med de vanliga grundläggande behoven samt att följa med kunden vid olika aktiviteter. Vår kund har en ambition att återuppta träning på gym. Arbetet innebär även att du förbereder och lagar mat, du behöver därför ha grundläggande kunskap och ett intresse för att laga mat.
Vi söker dig som: Vår kund ser enbart kvinnliga sökanden och i åldern 35-55 år. Som vikarie hoppar du in vid ordinarie personals frånvaro under dag, kväll eller helg beroende på när behovet av din hjälp uppstår. Vi ser gärna att du som söker är en ansvarsfull person som har förmågan att vara följsam och har känsla för när du ska ta ett steg fram och när du ska ta ett steg tillbaka. Du är engagerad i ditt arbete och lyhörd för din omgivning. En del förflyttningar och lyft ingår i ditt arbete och du behöver därför känna att du klarar av ett fysiskt tungt arbete.
Du som söker får gärna ha erfarenhet från yrket som personlig assistent eller liknande vårdande roll. Det är dock inte ett krav då det viktigaste är att du och kunden har personkemi och fungerar väl ihop! Du som söker ska vara rökfri.
Arbetstid/Varaktighet:Vi söker timvikarier vid behov, dvs du arbetar vid ordinarie personals sjukdom och planerade ledighet. Passen ligger alltid mellan 7:30-16:00 eller 16:00-23:00 både vardagar och helger.
Lön: Fast timlön enligt gällande kollektivavtal. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult