OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Skattekontor 1 Malmö består av åtta sektioner och vi är cirka 170 medarbetare. Av dessa arbetar cirka 50 medarbetare på borgenärssektionerna. Kontoret arbetar med särskilt kvalificerade utredningar och eko-revisioner. Utredningarna handläggs vid kontorets fyra kontrollsektioner. Arbetet med domstolsprocesser sker på processektionen. Borgenärsarbetet sker på de tre borgenärssektionerna. Skattekontor 1 har regionansvaret för arbetet med att förebygga ekonomisk brottslighet samt för kvalificerat IT-stöd.
Dina arbetsuppgifter som borgenärshandläggare innebär att du kommer att administrera, informera och besluta i ärenden om obetalda skatter och avgifter för företag och privatpersoner. Du kommer att ingå i en grupp vars uppgift bl a är att hantera inkommande post, avregistreringar i samband med konkurs (konkursadministration), kommunicera med KFM i skuldsaneringsärenden och besluta om betalningsanstånd. I ditt arbete kommer du att ha muntliga och skriftliga kontakter med företagare, privatpersoner samt andra myndigheter.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en avslutad treårig gymnasieutbildning
• har några års aktuell erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• har beslutsförmåga
• är flexibel och snabbt kan ställa om mellan olika arbetsuppgifter
• är bra på att samarbeta och sätter gruppens mål i fokus
• har ett gott bemötande, inger förtroende och kan sätta dig in i andras situation
• är bra på att planera och arbetar strukturerat
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?