OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido söker en person som vill arbeta med teknisk support för ett av världens mest kända företag, NASDAQ OMX. Du kommer bland annat att svara på kundförfrågningar samt göra felsökningar till allt ifrån nätverksuppkopplingar till funktionella problem med applikationer. Du kommer även att jobba direkt mot olika börssystems mjukvara vilket ställer höga krav på din noggrannhet och tekniska kompetens. NASDAQ OMX har kunder över hela världen vilket innebär att en stor del av kommunikationen med kunderna sker på engelska. Börssystem är en kritisk verksamhet vilket innebär att när problem uppstår så är det av största vikt att kunna leverera en lösning som är snabb, effektiv och pedagogisk. Verksamheten pågår dygnet runt och du kommer att arbeta i 2-skift mellan 06:30-21:30. NASDAQ OMX använder sig av egenutvecklade system och du kommer i inledningsskedet ges en grundlig utbildning i dessa. Du kommer även att tilldelas en mentor som finns till hands för att svara på dina frågor och se till att du känner dig trygg och säker i din nya yrkesroll. Vi tror att du är en ung och ambitiös person som kanske nyligen har avslutat en utbildning som ingenjör, systemvetare eller motsvarande och vill komma igång och jobba i en spännande och utmanande miljö inom börsföretaget NASDAQ OMX. Kravprofil - Relevant akademisk utbildning - Goda kunskaper i Windows och Unix - Goda kunskaper i datakommunikation - Erfarenhet från serviceinriktat arbete, t.ex kundtjänst, helpdesk eller support är meriterande - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Du är en ödmjuk och social person som talar flytande engelska. Du är även en pedagogisk och drivande person som trivs i en miljö där du får hjälpa andra människor och som ger dig möjlighet att snabbt sätta dig in i olika problem och bidra till deras lösning.