OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi är en växande kommun som idag har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda.
Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande och vi är stolta över att våra verksamheter ofta visar mycket goda resultat. Bosamordnare Vuxenenheten
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi är en växande kommun som idag har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande. Vi är stolta över att våra verksamheter ofta visar mycket goda resultat.
Arbetsplatsbeskrivning
Som socialsekreterare på Vuxenenheten är du del av en spännande enhet där det finns stora utvecklingsmöjligheter. Enhetens olika verksamhetsområden består av arbete med personer som har missbruk/beroendeproblematik, försörjningsstöd, våld i nära relation, mottagning av nyanlända enligt bosättningslagen och massflyktsdirektivet samt dödsboutredning och färdtjänst.
Arbetsbeskrivning
Din tjänst kommer innebära att utveckla socialförvaltningens vräkningsförebyggande arbete, bosamordning och uppföljning av kommunens olika boenden och avtal. Du kommer att vara en del av kommunens "Bo-grupp", du kommer att arbeta med att strategiskt hantera och samordna socialförvaltningens andrahandskontrakt. Du kommer även att ansvara för flyktingsamordning och Socialförvaltningens återsökningar till Migrationsverket. En viktig arbetsuppgift är samverkan med olika förvaltningar inom kommunen, samverkan med kollegor på socialförvaltningen, hyresvärdar och bostadsföretag.
Kvalifikationer
Du är socionom eller har av arbetsgivaren likvärdig examen och har erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Du arbetar rättssäkert och självständigt. Du är kunnig, strukturerad, lyhörd, serviceinriktad, erfaren och har ett gott bemötande. I arbetet ingår att tydligt kunna informera kommuninvånarna om verksamheten och arbetet. Det är mycket meriterande om du har utbildning/kunskaper inom något av följande: bosamordning, flyktingsamordning och vräkningsförebyggande arbete.
Här finns förutsättningarna för dig som gillar utvecklingsarbete samt vill arbeta med socialt arbete. Vi erbjuder dig att komma till en trevlig enhet med kompetenta kollegor som har en rimlig ärendemängd. Vi värnar om en god arbetsmiljö. Du bidrar med din kunskap, ditt engagemang och ditt intresse för förändringsarbete.
Anställningsvillkor
B-körkort är meriterande
Antal: En tjänst
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 2024-04-10
Vi arbetar med löpande urval till intervjuer.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund