OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20201928 Arbetsuppgifter
Vi söker en bosocial samordnare till kontraktssektionen som svarar för den juridiska, ekonomiska och tekniska förvaltningen av Malmö stads drygt 1700 inhyrda lägenheter för socialt boende och boende via bosättningslagen.
I kontraktsektionens uppdrag innefattas lägenhetsanskaffning, uthyrning i andra hand, hantering av störningar med mera.
Du kommer att ha ett huvudansvar för målgruppen med social problematik inom ramen för förvaltningen av lägenheter inom Bostad först. Du kommer även att samordna arbetet med störningar i lägenhetsenhetens bestånd.
I tjänsten kommer du att ha en aktiv kontakt med fastighetsägare angående förvaltningsfrågor, störningsfrågor och anskaffande av lägenheter. Du arbetar även med förhandlingar med fastighetsägare för att bevara ett gott samarbete och för att säkerställa professionell hantering av våra lägenheter. Bland annat kommer du att, tillsammans med tillsynssektionen, vara ansvarig för att lägenheterna som vi förhyr sköts och är i gott skick. Du kommer även arbeta i nära kontakt med socialtjänsten i hyresgästärenden exempelvis avseende utredningar av störningar.
Sist men inte minst kommer du även upprätta och följa upp avbetalningsplaner med våra hyresgäster där det behövs, vilket innebär att du kommer ha kontakt med Kronofogden i specifika ärenden. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med upprättandet av hyreskontrakt, utföra lägenhetsbesiktningar och hantera olika typer av hyresjuridiska frågor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socialpedagog, socionom eller har motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
Du har arbetslivserfarenhet av bosocialt arbete med fokus på personer med social problematik och har kunskaper om socialtjänstlagen. Det är meriterande om du har utfört besikningar av lägenheter eller hantering av störningsärenden så väl som haft förhandlingar med fastighetsägare.
Har du erfarenhet av att arbeta med Momentum PM5 och/eller Ekot/Raindance är detta meriterande. Erfarenhet av avtalsskrivning och arbete med hyresjuridiska frågor är också meriterande och likaså om du har erfarenhet av tjänstens område. För den här tjänsten krävs det att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Kunskaper i andra språk är meriterande.
För att lyckas i tjänsten behöver du vara utåtriktad, kommunikativ och vara intresserad av att skapa goda relationer med andra. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad. Då tjänsten innebär många kontakter, både internt och externt, krävs det att du har god samarbetsförmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du har god datavana och B-körkort.
Vad erbjuder vi dig?
Du kommer att få ett spännande, varierande och utvecklande jobb tillsammans med erfarna medarbetare med mångårig erfarenhet av både bostadsförvaltning och socialt arbete. Hos oss har du möjlighet att utveckla både ditt intresse för förvaltning och för människor samtidigt som du bidrar till att minska hemlösheten i Malmö.
Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad.
Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling m.m.
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Övrigt
Om du har sökt tjänster i Malmö stad tidigare så kanske du märker att du till denna tjänst söker på ett nytt sätt, via ett nytt rekryteringssystem. Vi byter rekryteringssystem för att de ska var enklare för dig att söka våra tjänster. Om du har sökt i vårt tidigare system Visma Recruit, och vill återanvända din ansökan i denna rekrytering kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner ditt tidigare CV och personliga brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98