OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 260 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.
Brinner du för inkludering, involvering och arbetsmarknadsintegration? Vill du bidra helhjärtat till vårt uppdrag - att stärka hyresgästernas möjlighet till arbete och egen försörjning? Då kan vi ha jobbet för dig!
Vi söker nu en bosocial utvecklare/arbetsmarknadskoordinator med det specifika uppdraget att bidra till ökad egenförsörjning hos våra hyresgäster. Detta görs genom arbetsmarknadscoaching, matchning och nätverkande, exempelvis inom ramen för samverkansprocessen Rekrytera och Helsingborgshems Eget Driv.
Arbetsuppgifter
En stor del av tjänsten som arbetsmarknadskoordinator består av att koordinera och synka övriga arbetsmarknadsinsatser inom Helsingborgshem och i samarbete med staden, exempelvis sommarpraktik och andra rekryterings- och kompetensförsörjningsinsatser. Därtill är en del av rollen att coacha och matcha hyresgäster till studier och arbete med fokus på de stadsdelar där arbetslösheten är högst.
Eftersom det i dagsläget sker stora och fortlöpande förändringar av arbetsmarknadspolitiken är Helsingborgshems roll att säkerställa att våra hyresgäster får rätt stöd på vägen mot självförsörjning.
Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande. Erfarenhet av coaching och/eller arbetsförmedling eller motsvarande är ett krav. Därutöver vill vi att du har omfattande erfarenhet av samverkan med näringslivet och ett brett kontaktnät.
Erfarenhet av att arbeta med nyanlända, ungdomar eller personer som står långt ifrån arbetsmarknaden är meriterande. Det samma gäller erfarenhet av projektledning.
Personliga egenskaper
Du gillar att möta en mångfald av människor och vill arbeta för en organisation som gör skillnad varje dag – för de som bor hos oss, för våra stadsdelar och för Helsingborg som stad.
Som person är du flexibel, prestigelös och samarbetsorienterad samt har ett empatiskt och respektfullt bemötande. Du trivs med att skapa nya kontakter både internt och externt, jobba uppsökande och är en utåtriktad person. Du har en god administrativ förmåga och skapar effektiva strukturer för ditt arbete samt har goda datakunskaper. Arbetet kräver körkort. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i denna rekrytering.
Vi erbjuder
Du blir en del av Helsingborgshems företagskultur, arbetssätt, kundbemötande som genomsyras av våra värderingar ”vi vågar, vi utvecklar, vi bryr oss”. Det återspeglas i våra attityder och beteenden och är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att våra värderingar ska vara levande och aktuella för alla medarbetare men också uppfattas av omvärlden som en del av vår identitet, en självklar del av vårt varumärke.
Vi är en organisation med stort hjärta och ansvarstagande som fortsätter sträva efter förbättring och utveckling, nöjda medarbetare och gott rykte.
Kontaktinformation
Przemek Malachowski, Chef arbetsliv och inkludering, 042-20 80 36
Jessica Eke Klinteman, HR partner, jessica.ekeklinteman@helsingborgshem.se
Arbetsplats
Regementsvägen 2
254 57 Helsingborg