OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett framgångsrikt och växande företag med möjlighet att utvecklas tillsammans med härliga kollegor? Brinner du samtidigt för service, är van att arbeta i en internationell miljö och har erfarenhet från bostadsmarknaden? Då ser vi fram emot din ansökan!
Om företaget
KEY Relocation grundades 1993 och erbjuder helt integrerade lösningar inom Global Mobility för internationella bolag och deras anställda. Vi hjälper företag att ta hand om anställda som kommer från utlandet till Sverige under kortare eller längre tid och har hanterat över 40 000 internationella flyttar genom åren. Vår uppgift är att se till att den anställde snabbt kan komma i gång och arbeta för sin uppdragsgivare. Vi gör detta genom att ordna arbetstillstånd, boende, sköta kontakter med myndigheter, koordinera flyttgods och se till att inflyttningen till Sverige blir så smidig som möjligt.
Vi erbjuder en kollegial och trivsam miljö där du kommer att tillhöra en professionell, innovativ och växande internationell organisation i en spännande bransch. Våra filialer finns i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Spanien. Vi är medlemmar i EURA (The European Relocation Association), ERC (Employee Relocation Council), SIETAR (Society of Intercultural Educators and Researchers) och IAM (International Association of Movers).
För mer information, besök www.keyrelocation.se
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Bostads Koordinator blir du en viktig del i vårt team som säkerställer att våra kunder och deras medarbetare får professionell support i samband med flytt till Sverige. Bostads koordinatorn övervakar och ansvarar för att ha koll på andrahandsmarknadens bostäder inom Göteborg.
Denna samordnare är ansvarig för:
• Implementering och tillsyn av hyresvärdsrelationer
• Hyresprogram
• Övervakning av tillgängliga bostäder
• Ärendehantering (uppdatering av bostadsbanken)
• Rekommenderar och interagerar med konsulter för att matcha kundkrav mot marknadsutbudet.
Din profil
Som person trivs du med att arbeta med service. I rollen arbetar du självständigt men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor med hög kompetens. Vidare är du strukturerad, lösningsorienterad och har förmåga att koordinera parallella aktiviteter och uppgifter. Du drivs av att erbjuda en hög servicenivå med kunden i fokus och har samtidigt lätt att kommunicera och samarbeta med olika parter. Då arbetet innefattar en del internationella kontakter behöver du behärska både engelska och svenska på en professionell nivå i tal och skrift. Även andra språkkunskaper är meriterande.
Du har vana av att ha många kontaktytor då du kommer vara i ständig kontakt med personer som hyr ut både privata- och företagsbostäder. Du kommer samarbeta och stötta dina kollegor, främst Relocation Konsulterna med arbetet av hyresbostäder. Du ingår i Region Västs konsultteam och rapporterar till vår Regional Manager. Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Göteborg.
Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar KEY Relocation med Skill. Tjänsten innebär en anställning hos KEY Relocation.
Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om du känner att tjänsten är för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Sofia Philipsson, sofia.philipsson@skill.se
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.