Bostads- och lokalsamordnare

Arbetsbeskrivning

30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans, en trygg miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.

Arbetsbeskrivning
Lokalförsörjningsenheten samordnar och ansvarar för samtliga kommunala verksamheters lokalbehov och är beställare gentemot det kommunala fastighetsbolaget Armada Fastighets AB eller privata fastighetsägare. Som bostads- och lokalsamordnare ansvarar du för lokalfrågor mot främst Socialförvaltningen samt kommunens utförarorganisation, Produktionsförvaltningen. Arbetsuppgifterna är både av strategisk och operativ karaktär. Du får ett spännande och utvecklande arbete med många kontaktytor.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat in- och utflyttningsbesiktningar samt fastställande, beställning och uppföljning av reparations- och underhållsåtgärder. Du kommer även att ansvara för lokalsamordning för hela kommunen avseende Socialförvaltningens lokalbehov alltifrån nybyggnation till avveckling. Det innebär att föra dialog med verksamheter och fastställa behov av eventuella lokalanpassningar och framtida lokalbehov.

Arbetsuppgifterna innebär främst att:


• Ansvara för extern inhyrning av lokaler och bostäder
• Ansvara för besiktningar av bostäder och lokaler
• Ansvara för att ta fram beslutsunderlag till kommunstyrelsen
• Ansvara och samordna kontakter med bl. a fastighetsägare, entreprenörer och hyresgäster
• Ansvara för informationsmaterial, ta fram och utveckla processer och rutiner, faktureringsunderlag och nyckelhantering

I arbetet ingår att ha en god omvärldsbevakning.

Kvalifikationer

Du tycker om att arbeta med lokal- och verksamhetsutveckling samt att få olika aktörer att arbeta mot samma mål. Du arbetar självständigt och är duktig på kommunikation och samverkan. Du har utbildning från högskola och/eller universitet inom teknik, ekonomi mot fastigheter, Facility management alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du bör ha minst ett par års dokumenterad erfarenhet av att arbeta i projektledning, fastighetsförvaltning och/eller lokalsamordning. Du bör vara analytisk, en god problemlösare och lyhörd för verksamheternas behov. Du ska ha ett gott ordningssinne och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Datorvana och B-körkort krävs. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha:


• Arbetat med kommunala verksamhetslokaler
• Goda kunskaper inom hyreslagstiftningen samt förhandlingsvana
• Goda kunskaper inom PBL, BBR och arbetsmiljölagen.

Vi behöver fler engagerade och skickliga medarbetare som vill vara med och utveckla kommunen. Våra medarbetare har ett stort eget ansvar för sitt arbete och sin arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi erbjuder flextid, friskvårdsbidrag, friskvårdstid och möjlighet att växla semesterdagstillägg till ledig tid.

Anställningens omfattning
Heltid

Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas

Tillträde
Snarast

Sista ansökningsdag
Välkommen med Din ansökan och CV senast 2018-05-30


Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning Vi erbjuder flextid, friskvårdsbidrag, friskvårdstid och möjlighet att växla semesterdagstillägg.
  • Tillsvidare 100%
  • Publicerat: 20 maj 2018

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


Teknisk förvaltare

23 december 2024

23 december 2024

Förvaltare med personalansvar

Förvaltare med personalansvar

20 december 2024