OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du fokuserar på framtiden. Och är närvarande i nuet. Precis som vi.
Här på samhällsbyggnads-och serviceförvaltningen blir du en viktig kugge i stadens arbete med att främja en god bomiljö och en god hälsa för Sundbybergs invånare. Du kommer att arbeta på miljö- och bygglovsavdelningen som för närvarande består av 19 medarbetare och en chef. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla verksamheten för att ha en effektiv tillsyn och smarta arbetssätt, samtidigt som det ska vara roligt och utvecklande att jobba här!
Som handläggare inom bostadsanpassning kommer du att arbeta i nära samarbete med bygglov. En viktig del i din roll är att vara insatt i kommande bostadsbyggnationer och delge erfarenhet om anpassning av bostäder för funktionsnedsatta innan de byggs. Handläggning av bostadsanpassningsärenden är din huvudsyssla. Det är ett omväxlande arbete med många kontakter. Du kommer även att samarbeta med äldreförvaltningen och social och arbetsmarknadsförvaltningen i ärenden som berör SOL och LSS.
Utöver bostadsanpassningsbidrag kommer du också att handlägga utbetalningar av KBH, Kommunalt bostadstillägg för personer med funktionsnedsättning.
Dina arbetsuppgifter innebär att handlägga bostadsanpassningsansökningar och andra ärenden kopplat till detta. I rollen ingår att självständigt handlägga och fatta beslut på delegation upp till 100 000kr för anpassning i och i anslutning till bostaden från enskilda personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Det ingår även att utföra tekniska och ekonomiska bedömningar utifrån medicinska intyg. I arbetsuppgifterna ingår även att ge upplysningar om villkor för bostadsanpassning.
Du kommer också att handlägga ansökningar om kommunalt bostadstillägg.
Vi vill att du har arbetsterapeutexamen, byggnadsingenjörsexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet eller goda kunskaper inom BAB och att arbeta i en offentlig förvaltning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utredning, handläggning och dokumentation inom vård och omsorg. Du har datorvana och en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha en god initiativ- och samarbetsförmåga. Du kan arbeta självständigt och engagerat samt ha en ekonomisk medvetenhet. Stor vikt läggs på din personliga lämplighet.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 27 mars 2020. Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!