OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du börjar dagen med en kort resa över broar och hav till skärgårdskommunen Värmdö. I vår centralort Gustavsberg hittar du vårt ljusa och fräscha kommunhus. Kollektivt i rusningstrafik tar det ca 30 minuter med direktbuss från Slussen till kommunhusets välkomnande entré. Bussarna går var 10:e minut. Väljer du istället bilen tar samma sträcka 20 min.
På Biståndsavdelningen tror vi på våra medarbetares förmågor och anpassar introduktion efter din erfarenhet. Som ny får du en kollega som mentor. Vår målsättning är att arbetet ska genomföras med hög kvalité.
I rollen som Bostadsanpassningshandläggare tar du emot ansökningar om bostadsanpassningsbidrag och utreder och fattar myndighetsbeslut. I utredningssyfte gör du hembesök för att bedöma behovet.
Vi söker dig som är utbildad arbetsterapeut, fysioterapeut och/eller har en byggnadsteknisk utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning, kunskaper gällande lagar som BAB, FL och plan- och bygglagen. Även goda kunskaper inom hjälpmedelssortiment ses som meriterande. Du skall vara en god samverkanspartner då du är ensam i din roll som kräver samverkan både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling. Vi ser att du är en positiv person med en egen drivkraft. Tjänsten förutsätter att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal såväl som i skrift då dokumentation samt kontakter med enskilda och myndigheter ingår i det dagliga arbetet. Då Värmdö kommun är geografiskt en stor kommun krävs det att du har B-körkort, vi använder bilar från vår bilpool i tjänsten.
Biståndsavdelningen är en välfungerad avdelning som är organiserad i två enheter, biståndsenheten Äldre som ansvarar för SoL-handläggning från 65 år samt biståndsenheten Funktionsnedsatta. Enheterna leds av varsin enhetschef. På avdelningen finns också en gruppledare, en ekonomiadministratör, en avgiftshandläggare, en bostadsanpassningshandläggare samt en seniorlots/demenssjuksköterska. Vi har ett gott och öppet arbetsklimat där vi använder oss av varandras kompetens över funktionsgränserna. Som bostadsanpassningshandläggare servar du alla medborgare i kommunen med behov av bostadsanpassning.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 18 september 2020.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Susanne Hillberg, 08-570 471 00. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.