Bostadsanpassningshandläggare ref. nr. 18/22

Bostadsanpassningshandläggare ref. nr. 18/22

Arbetsbeskrivning

Samhällsbyggnadsförvaltningen medverkar övergripande till att skapa ett bra företagsklimat i kommunen och omfattar avdelningarna; teknisk försörjning-, fastighets-, bygg- och miljö-, samt räddningstjänsten. Avdelningen för teknisk försörjning hanterar frågor om bland annat gator, infrastruktur, mark och renhållning. Fastighetsavdelningen hanterar frågor om bland annat fastighetsförvaltning, byggprojekt och bostadsanpassning. Bygg- och miljöavdelning arbetar med tillsyn, rådgivning och kontroll och räddningstjänsten arbetar med tillsyn, rådgivning och kontroll inom bland annat brandfarliga och explosiva varor och olycksförebyggande.

Arbetsuppgifter
Ett av samhällsbyggnadsförvaltningens uppdrag är att möjliggöra för äldre och personer med funktionsnedsättning att kunna bo kvar i sina hemmiljöer och vara så självständiga som möjligt.
Vi söker dig som vill vara med och handlägga och besluta i ärenden som gäller Lagen om bostadsanpassningsbidrag. Som bostadsanpassningshandläggare kommer du att tillhöra fastighetsavdelningen och handlägga cirka 150-200 bostadsanpassningsärenden per år, vilket bedöms omfatta 50% av en heltidsanställning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av handläggning och beslut i ärenden som gäller Lagen om bostadsanpassningsbidrag m.m. samt göra hembesök hos sökanden, ge råd och upplysningar till sökande och allmänhet samt rådgöra med personal inom omsorgsverksamhet. I uppdraget ingår även upphandling, beställning och uppföljning av entreprenader samt fakturahantering av bostadsanpassningsåtgärder.

Vi rekryterar till en heltidsanställning och övriga uppgifter består bl.a. av att planera fastighetsrelaterade verksamhetsanpassningar och underhållsarbeten samt utföra besiktningar i lägenheter och verksamhetslokaler. Även övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter inom fastighetsavdelningen ingår. I arbetet ingår daglig kontakt med bl.a. privatpersoner, entreprenörer och medarbetare vilket innebär att det krävs god samarbetsförmåga samt ett bra bemötande.

Anställningen är placerad inom fastighetsavdelningen och utgår från driftcentralen.

Kompetenser
Vi söker dig som har utbildning eller bakgrund som är relevant för anställningen. Det är meriterande om du har några års praktisk erfarenhet från byggbranschen samt kunskap om:
- Lagen om bostadsanpassningsbidrag
- PBL (Plan- och bygglagen)
- BBR (Boverkets Byggregler)
- Mindre upphandlingar
- Samordning av mindre projekt

Som person skall du vara noggrann, strukturerad, självgående samt vara samarbetsinriktad. Det förutsätts att du har en god kommunikativ och informativ förmåga. Du hanterar det svenska språket väl i tal och skrift. Du ska ha god datorvana. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav. 

Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag enligt överenskommelse.
Ansökningar tas emot t.o.m. 2022-02-18.

Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Magnus Ekervhén. Tfn: 070-222 96 08
magnus.ekervhen@kalix.se

Bostadsanpassningshandläggare
Per-Arne Carlsson. Tfn: 0923-650 65
Per-arne.carlsson@kalix.se

Facklig representant
Kristina Henriksson, Vision. Tfn: 0923-654 74  
vision@kalix.se  

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalix Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Liknande jobb


Avfallshandläggare, vikarie

Avfallshandläggare, vikarie

25 november 2024

18 november 2024

22 oktober 2024

Fritidssamordnare

Fritidssamordnare

8 oktober 2024