OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamheten ansvarar för förvaltning, drift och service av kommunens fastigheter med lokalvård, förvaltare, vaktmästare, snickare och drifttekniker. Inom Fastighet finns även upphandlare, projektledare för ny- och ombyggnation, bab-handläggare, växel och reception, samt kommunens tryckeri. Energieffektivisering, strategisk lokalförsörjning, interna hyresavtal och driftsekonomi är andra uppdrag som ansvaras för. I verksamheten finns ca 90 medarbetare och tre enhetschefer.
I våra fastigheter finns många olika verksamheter som är viktiga för Vänersborgs kommuns invånare, företagare och besökare tex skolor, förskolor, särskilda boenden, idrotts/fritidsanläggningar och förvaltningsbyggnader. Dessa omfattar drygt hundratal fastigheter, spridda över hela kommunen, på tillsammans ca 230 000 m².
Vill du jobba tillsammans med ett gott gäng med mycket skratt? Där varje dag bjuder på variation, gôtt tjöt och bra arbetsklimat. Dessutom under trygga arbetsförhållanden då är du välkommen att söka till oss.
ARBETSUPPGIFTER
Bostadsanpassningsbidraget (BAB) är till för att personer i alla åldrar med funktionsnedsättning ska ha möjlighet till ett självständigt liv i sin egen bostad. Att handlägga bostadsanpassningsbidrag är en kedja av händelser med många delmoment där du som handläggare utreder, bedömer och fattar myndighetsbeslut om bidrag för enskilda personer utifrån lagen om bostadsanpassningsbidrag.
Du har egna ärenden där du, din kollega och verksamhetschefen har ett nära samarbete. I arbetet ingår att bedöma sökta åtgärder, värdera intyg, bedöma kostnader för byggarbeten, hantera offerter, skriva beslut, dokumentera fortlöpande, upprätta beställningar av entreprenadarbeten på enskilds uppdrag samt att hantera fakturor. BAB-beslut tas enligt föreskrifter ifrån Boverket.
I den del av anställningen som innebär utredning kommer du att arbeta med verksamhetsutvecklingsfrågor. Beroende på dina kompetenser kan andra administrativa uppgifter inom enheten bli aktuella eftersom vi anpassar och utvecklar vårt sätt att arbeta utifrån den aktuella situationen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som i grunden har högskoleutbildning inom lämpligt område för uppdragen t.ex. handläggare, arbetsterapeut eller byggnadsteknisk utbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig.
BAB kräver stort socialt patos och mycket god humanitär grundsyn. Värdigt bemötande, positiv attityd samt tydlighet i beslut, är grundförutsättningar för att klara denna del av tjänsten. Stort krav kommer att ställas på din personliga framtoning.
Service och gott bemötande är ledord för dig och du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med arbetskamrater, entreprenörer, m.m. Du har god administrativ förmåga, är noggrann, analytisk, flexibel, ansvarstagande med ett positivt synsätt. Giltigt körkort för bil är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Svenska är kommunens administrativa språk och du måste kunna kommunicera och ge skriftlig information till enskilda på ett vårdat och begripligt sätt. B-körkort.
Provanställning kan komma att tillämpas.
ÖVRIGT
Olika är normen! Hos oss är mångfald positivt, alla är vi olika och det är en tillgång. Vi arbetar även aktivt med att skapa ett hållbart arbetsliv och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser.
Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - surfa in på www.vanersborg.se/jobb
Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du på www.vanersborg.se/fackligaorganisationer
Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling.