OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän! Allt fler upptäcker Uddevalla som en attraktiv plats att bo och leva i. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 54 000 invånare. Uddevalla har med sin placering vid hav, skog och fjäll en omväxlande och vacker natur. Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan.
Beskrivning
Samhällsbyggnadsförvaltningens mål är att bygga en effektiv samhällsbyggnadsprocess genom en tydlig struktur, effektiva processer i alla led samt arbeta med ständigt förbättringsarbete för att vara med och driva samhällsutvecklingen.
Bostadsanpassningsbidrag är en ekonomisk hjälp för personer som har en funktionsnedsättning att göra sin bostad och närmiljö mer funktionell. Primärt gäller att fatta beslut om bostadsanpassningsbidrag inom ramen för Lagen om bostadsanpassning. I detta ingår att bedöma vilken åtgärd som krävs samt beräkna summan av bidrag. Målet är att människor med funktionshinder skall kunna leva som andra i sin egen bostad.
Arbetsuppgifter
I rollen som Bostadsanpassningshandläggare kommer du att handlägga ansökningar där du utreder, bedömer och beslutar om bidrag för enskilda personer utifrån Lagen om bostadsanpassningsbidrag. Du har egna ärenden där du och din kollega har ett nära samarbete. I arbetet ingår att bedöma sökta åtgärder, värdera intyg, bedöma kostnader för byggarbeten, hantera offerter, skriva beslut, dokumentera fortlöpande, upprätta beställningar av entreprenadarbeten på enskilds uppdrag samt att hantera fakturor. Beslut om bostadsanpassningsbidrag tas enligt föreskrifter ifrån Boverket.
Beroende på dina kompetenser kan andra uppgifter inom Bygg och miljöprövningsenheten bli aktuella då vi anpassar och utvecklar vårt sätt att arbeta utifrån gruppens kompetens.
Kvalifikationer
Vi söker dig som i grunden har högskoleutbildning inom lämpligt område för uppdragen t.ex. handläggare, arbetsterapeut, byggnadsteknisk utbildning eller annan utbildning och erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig.
Uppdraget kräver att du är duktig på att kommunicera i tal och skrift, tar ansvar, är strukturerad och driver processer vidare. Du behöver ha god samarbetsförmåga och ekonomisk medvetenhet.
Service och gott bemötande är ledord för dig och du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med arbetskamrater, entreprenörer, m.m. Du har god administrativ förmåga, är noggrann, analytisk, flexibel, ansvarstagande med ett positivt synsätt. Giltigt körkort för bil är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Svenska är kommunens administrativa språk och du måste kunna kommunicera och ge skriftlig information till enskilda på ett vårdat och begripligt sätt.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Vår värdegrund är Öppenhet, Respekt och Professionalitet och beskriver vårt förhållningssätt i mötet med våra kunder, kommuninvånare och brukare.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Storm, Enhetschef
0522-69 64 60
Lisa Cronholm, Avdelningschef Myndighet
0522-69 63 68
Lars-Göran Johansson, Avdelningschef
0522-69 64 56
Andreas Roos, Avdelningschef
0522 695679
Andreas Roos, Avdelningschef
0522-69 56 79
Simone Saul
0522-697073
Berit Carlsson, Tf Lantmäterichef
0522-697361
Lisa Cronholm, Avdelningschef
0522-69 63 68
Sten-Anders Olsson
0522-69 63 64
Anders Knutsson, Bostadsanpassningshandläggare
0522-69 64 58