Bostadsbolaget söker en chef för Kundservice

Arbetsbeskrivning

Bostadsbolaget har närmare 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Tillsammans är vi runt 350 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta jobbar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar som stödfunktioner på huvudkontoret. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål – att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med våra hyresgäster och andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Vi arbetar med realtidsmätningar för att säkerställa en god arbetsmiljö på samtliga arbetsplatser. Våra medarbetare omfattas av både kollektiv- och tjänstemannaavtal.
Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.

ARBETSUPPGIFTER
I samband med att vi tar ytterligare steg för att ge våra hyresgäster service i toppklass söker vi en chef till vår avdelning för Kundservice.

Vårt Kundcenter kommer bli den naturliga vägen in till Bostadsbolaget för våra hyresgäster. Detta kommer ske dels genom en utveckling av nuvarande arbetssätt dels genom ett nytt ärendehanteringssystem, som är under utveckling. Vi söker därför dig som med kunden i fokus vill leda och utveckla Bostadsbolagets Kundservice.

Om jobbet
I rollen som chef för Kundservice är det ditt ansvar att organisera avdelningen för att ge våra kunder bästa möjliga service när det gäller information kring vanligt förekommande frågor, hantering av ärenden och annan kundservice. Dessutom ansvarar du för att enheten är rätt bemannad med hänsyn till servicenivå, kapacitet, tonalitet och effektivitet. På enheten arbetar idag 12 personer och i rollen som Kundservicechef rapporterar du till chef Affärsutveckling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda, coacha och utveckla kundserviceteamet.
• Planera och hantera den dagliga verksamheten så som schemaläggning, teamkommunikation, problemlösning etc.
• Leda utvecklingen av informationsprocessen, skapa kunskapsdatabas för vanliga frågor och ta fram stödjande kundtjänstverktyg som är förankrade i våra hyresgästers behov.
• Ta fram mål och nyckeltal, arbeta med uppföljning samt vidta åtgärder baserat på resultaten för att säkerställa en hög nivå av kundnöjdhet.
• Hantera systemförvaltning, kravställning och utveckling av ärendehanteringssystemet.
Vi söker dig som är tydlig i ditt ledarskap, resultatorienterad och som är bra på att sätta mål för verksamheten och förmedla dessa till dina medarbetare.
Du ska också tycka om att skapa en god arbetsmiljö, aktivt arbeta för att medarbetare ska utvecklas i sina yrkesroller och ha en mycket god social förmåga då tjänsten är en utåtriktad med många kontakter både med hyresgäster och internt i organisationen. Vi förutsätter att du har erfarenhet av, och ett stort intresse för, digitala lösningar och har en förmåga att skapa ordning och strukturer samt att du har goda kunskaper inom Officepaketet.

KVALIFIKATIONER
Din profil
Till uppdraget söker vi dig med minst fem års erfarenhet från liknande befattning och en relevant eftergymnasial utbildning, arbete inom service management eller motsvarande område. Det är viktigt att du har erfarenhet från ledande befattning inom kundtjänstområdet. Det är meriterande om du har varit drivande i att utveckla ärendehanteringsfunktionen i en verksamhet tidigare.

Goda ledaregenskaper och förmåga att engagera dina medarbetare är en förutsättning för uppdraget. Som person är du en mål- och handlingsinriktad lagspelare som har lätt för att samarbeta och anpassa dig till nya förutsättningar. Dessutom lägger vi stor vikt vid din kommunikationsförmåga som bör vara utmärkt både i tal och skrift samt att service och nöjda kunder är ledord för dig.

Vad vi kan erbjuda
Bostadsbolaget erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner dig engagerad i de resultat som vi uppnår tillsammans.

ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen.

Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.

Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Bostadsbolaget
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2022
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Liknande jobb


22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024

20 november 2024