Bostadsbolaget söker en erfaren inköpssamordnare som letar efter nya utmani

Arbetsbeskrivning

Bostadsbolaget har närmare 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Tillsammans är vi runt 350 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta jobbar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar som stödfunktioner på huvudkontoret. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål – att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med våra hyresgäster och andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Vi arbetar med realtidsmätningar för att säkerställa en god arbetsmiljö på samtliga arbetsplatser. Våra medarbetare omfattas av både kollektiv- och tjänstemannaavtal.
Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du delta i upphandlingar och stödja verksamheten i inköps- och avtalsfrågor? Sök då vår nya tjänst som inköpssamordnare hos Bostadsbolagets inköpsteam i dag!
Bostadsbolaget har närmare 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.

Om rollen
I rollen som inköpssamordnare arbetar du brett med hela upphandlingsprocessen. Du kommer att vara systemadministratör för vårt e-handelssystem och ansvara för löpande uppföljning av ingångna leverantörsavtal och rutiner samt inköpsstatistik. Du kommer att vara delaktig i upphandlingar och stödja verksamheten i inköps- och avtalsfrågor. Vidare kommer du utbilda användare i systemet. Tjänsten är ny vilket gör att det finns stora möjligheter att påverka rollen efter hand. Det är en heltidstjänst med tillträde snarast.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har en examen från högskola eller universitet inom ekonomi, juridik eller annat område/erfarenhet som bedöms relevant. Du har också erfarenhet av elektroniskt inköpssystem. Du har lätt för att samarbeta med andra och är professionell i ditt bemötande både internt och externt. Vidare är du strukturerad, noggrann och har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. För att lyckas i rollen är det en förutsättning att du är serviceinriktad och en god kommunikatör. Naturligtvis har du intresse att hålla dig uppdaterad och följer förändringar i relevanta lagar och föreskrifter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du vill växa tillsammans med oss på Bostadsbolaget.

ÖVRIGT
Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.

Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen. Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Bostadsbolaget
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2022
  • Ansök senast: 25 januari 2022

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024