Bostadsbolaget söker en kvalificerad hyresekonom

Arbetsbeskrivning

Bostadsbolaget har närmare 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Tillsammans är vi runt 350 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta jobbar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar som stödfunktioner på huvudkontoret. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål – att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med våra hyresgäster och andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Vi arbetar med realtidsmätningar för att säkerställa en god arbetsmiljö på samtliga arbetsplatser. Våra medarbetare omfattas av både kollektiv- och tjänstemannaavtal.
Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.

ARBETSUPPGIFTER
Är du självgående, kommunikativ och har ett intresse för hyres- och systemadministration? Nu söker vi ytterligare en kvalificerad hyresekonom till vårt huvudkontor på Storgatan i Göteborg.

Om jobbet
I rollen som hyresekonom är du ett stöd för verksamheten i hyres- och kundfaktureringsfrågor. I rollen ingår ett systemansvar för hyresadministrationsmodulen i vårt fastighetssystem Fast2. En del av din tid kommer du därför lägga på att utveckla och förbättra systemet och utföra tester inför versionsuppgraderingar. Du kommer att ingå i ett team bestående av tre hyresekonomer som tillsammans ansvarar för hyresreskontrorna och kundfaktureringen för Bostadsbolagskoncernens samtliga fyra bolag. Du ingår i ekonomiavdelningens redovisningsgrupp och rapporterar till redovisningschefen. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Storgatan i centrala Göteborg.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Stötta organisationen i hyresdebiteringsfrågor
• Administration och underhåll av vårt fastighetssystem (Fast2)
• Hyresinbetalningar, beställning och bevakning av hyreskörningar
• Genomföra årliga- och löpande hyresändringar
• Bevaka individuell mätning och debitering av vatten och el (IMD)
• Kontakt med leverantörer och inkassobolag
• Kundfakturering
• Delaktig i Bostadsbolagets och Framtidenkoncernens bokslutsarbete

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst treårig högskoleutbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning eller motsvarande med inriktning mot redovisning/juridik
• Flera års erfarenhet av liknade tjänst där du självständigt administrerat hyresavtalsförändringar och hyreshöjningar
• Mycket goda systemkunskaper och ett intresse för att utveckla och administrera fastighetssystem
Det är meriterande om du har erfarenhet från offentligt styrd organisation. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i moms och har hanterat IMD. Det är även meriterande om du har erfarenhet från Fast2 och Agresso.
Som person beskrivs du som självgående, lösningsfokuserad och proaktiv. Du har lätt för att kommunicera, samarbeta och skapa goda relationer med dina kollegor både på ekonomiavdelningen och i övriga bolaget samt i Framtidenkoncernen. Du skapar struktur i ditt arbete och har en god analytisk förmåga. Du har ett intresse av att ständigt utvecklas och hålla dig uppdaterad på de senaste nyheterna inom redovisning- och hyresjuridik.

Vad vi kan erbjuda
Bostadsbolaget erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans.

Din ansökan
Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kommer att göra urval och kalla till intervjuer. Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken nedan.

ÖVRIGT
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Madelen Svensson, redovisningschef, via vår växel på telefon 031-731 50 00 eller Madelen.svensson@bostadsbolaget.se

Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Bostadsbolaget
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 10 mars 2022

Liknande jobb


20 november 2024

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

20 november 2024

Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

4 november 2024

30 oktober 2024