OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bostadsbolaget har närmare 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Tillsammans är vi runt 350 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta jobbar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar som stödfunktioner på huvudkontoret. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål – att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med våra hyresgäster och andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Vi arbetar med realtidsmätningar för att säkerställa en god arbetsmiljö på samtliga arbetsplatser. Våra medarbetare omfattas av både kollektiv- och tjänstemannaavtal.
Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en ekonomiassistent till ett sommarvikariat i vår leverantörskontragrupp.
Om jobbet
Tjänsten är ett sommarvikariat med start omgående eller enligt överenskommelse och sträcker till augusti 2022. Som ekonomiassistent i leverantörskontragruppen hanterar du i huvudsak inkommande leverantörsfakturor genom att kontera upp och skicka ut dessa för attest. Du är också support för våra användare i leverantörsfakturasystemet och är behjälplig i ekonomifrågor kopplade till leverantörsfakturor. Tjänsten är placerad på Bostadsbolagets kontor på Storgatan i centrala Göteborg.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning alternativt gymnasieekonom med tidigare erfarenhet från leverantörsreskontra.
• Mycket goda kunskaper i Excel, och övriga Officeprogram.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är positiv, noggrann, lättlärd och har en social förmåga att kommunicera med både ekonomer och icke-ekonomer. Det här är en verksamhetsnära roll med många kontaktytor i organisationen. Det är meriterande om du har jobbat med leverantörsfakturor tidigare och har erfarenhet från fakturahanteringssystemet Basware.
Vad vi kan erbjuda
Bostadsbolaget erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans.
Din ansökan
Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kommer att göra urval och kalla till intervjuer. Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken.
ÖVRIGT
Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Madelen Svensson, redovisningschef, via vår växel på telefon 031-731 50 00 eller Madelen.svensson@bostadsbolaget.se