Bostadsbolaget söker en teamledare till leverantörskontra

Arbetsbeskrivning

Bostadsbolaget har närmare 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Tillsammans är vi runt 350 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta jobbar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar som stödfunktioner på huvudkontoret. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål – att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med våra hyresgäster och andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Vi arbetar med realtidsmätningar för att säkerställa en god arbetsmiljö på samtliga arbetsplatser. Våra medarbetare omfattas av både kollektiv- och tjänstemannaavtal.
Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.

ARBETSUPPGIFTER
Bostadsbolaget söker en teamledare som ska vara operativt ansvarig för att stödja och utveckla arbetet i leverantörskontragruppen. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete och är intresserad av en roll med möjlighet att utveckla och forma rutiner, processer och arbetssätt från grunden kan detta vara jobbet för dig.

Om jobbet
Bostadsbolaget gjorde under förra året en omorganisation och centraliserade hanteringen av leverantörsfakturor och bokföring för våra tre distrikt. Vi söker nu en teamledare som ska vara operativt ansvarig för att stödja och utveckla arbetet i leverantörskontragruppen.

I rollen som teamledare är du ett stöd för dina sex kollegor som jobbar med leverantörsfakturor för Bostadsbolagskoncernens samtliga fyra bolag i redovisnings-, moms- och skattefrågor. Då vi står inför ett byte av affärs- och fakturahanteringssystem kommer mycket fokus det kommande året att ligga på att forma ett bra arbetssätt för gruppen och säkerställa att rutiner och processer dokumenteras. I din roll som teamledare har du det totala ansvaret för att våra leverantörsfakturor hanteras med effektivitet och god intern kontroll samt andra krav. Du ingår i ekonomiavdelningens leverantörskontragrupp och rapporterar till redovisningschefen. Tjänsten innebär inte personalansvar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utveckla rutiner och processer för leverantörsreskontragruppen.
• Utbilda och stötta organisationen i redovisningsfrågor.
• Säkerställa korrekt momshantering.
• Behjälplig vid förberedelser och implementering av nytt fakturahanterings- och affärssystem
• Bedriva ett effektivt systemutnyttjande och förbättringsarbete i Basware (2022) och Proceedo (2023) tillsammans med vår superuser.
• Ansvarig för avstämningar i månads- och årsbokslut.
• Proaktivt arbeta för säkra och effektiva processer.
• Stötta organisationen i frågor gällande fakturor, betalningar etc.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Minst treårig högskoleutbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning eller motsvarande med inriktning mot redovisning.
• Minst fem års erfarenhet av liknade tjänst där du självständigt ansvarat för leverantörsreskontra.

Det är meriterande om du har erfarenhet från offentligt styrd organisation. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet från att Basware, Proceedo och Agresso. Om du har varit med vid implementation av nytt fakturahanteringssystem och/eller affärssystem så ses detta som en stor merit.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är en driven och engagerad person som har en positiv attityd, ett lösningsfokuserat synsätt och förmågan och viljan att våga utmana och hitta nya lösningar på problem. Du hittar inte bara lösningen, utan har även förmågan att verkställa och driva arbetet framåt.

Vad vi kan erbjuda
Bostadsbolaget erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans.

Din ansökan
Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kommer att göra urval och kalla till intervjuer. Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen.

För ytterligare information är du välkommen att kontakta Madelen Svensson, redovisningschef, via vår växel på telefon 031-731 50 00 eller Madelen.svensson@bostadsbolaget.se

ÖVRIGT
Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.

Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Bostadsbolaget
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Liknande jobb


Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024