OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bostadsbolaget har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Vi är cirka 400 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar centralt i någon av våra stödfunktioner. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med runt 50 000 hyresgäster och våra andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Bostadsbolaget ingår i Framtidenkoncernen som är en del av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta med att stödja våra hyresgäster och bidra till tryggheten att ha en bostad genom ett aktivt vräkningsförebyggande arbete? Har du ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt och drivs av att göra skillnad för människor? Då kan rollen som hyresdebiterare hos oss på Bostadsbolaget vara rätt utmaning för dig!
Som hyresdebiterare ingår du i en arbetsgrupp som ansvarar för att hantera uteblivna betalningar av hyror. Vi arbetar aktivt för att hjälpa hyresgäster att betala sin hyra och undvika vräkning. I praktiken innebär det bland annat att fatta beslut gällande anstånd, vidare inkassoåtgärder, upprättande av avbetalningsplaner, uppsägning av hyreskontrakt och i sista hand, vräkningar. Arbetsgruppen utgör också en stödjande funktion för medarbetare ute i bostadsområdena.
Det är en administrativ tjänst där du arbetar med alltifrån upprättande av underlag, viss bokföring och brevutskick till systemregistrering, uppföljning och utredning. Rollen innebär mycket kontakter med hyresgäster, distriktspersonal, inkassobolag och myndigheter, mestadels via telefon och mejl.
Arbetsgruppen har ett nära samarbete, gemensam arbetsplanering och hjälps åt när det behövs. Tjänsten är placerad på Bostadsbolagets huvudkontor i centrala Göteborg.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, sociologi, juridik eller liknande. Erfarenhet av inkasso- eller fastighetsbranschen är meriterande.
Du är en person som är kreativ och drivs av att hitta en lämplig väg fram för varje unik hyresgäst. Du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta och bemöta människor i olika roller och situationer, alltifrån myndighetspersoner till hyresgäster. Tjänsten ställer därför krav på mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Givetvis är du noggrann och strukturerad, vilket är grundläggande för denna roll.
ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen. Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kommer att göra urval och kalla till intervjuer.
Vad kan vi erbjuda
Bostadsbolaget erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans.
Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.
Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.