OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Boplats Syd AB är ett kommunalt aktiebolag som arbetar med bostadsförmedling. Vi förmedlar förstahandskontrakt från ett sextiotal privata och kommunala hyresvärdar i flera kommuner i Skåne.
Efterfrågan på bostäder och framförallt hyresrätter är stor i Skåne och vår ambition är att samla alla lediga hyresrätter på ett och samma ställe, för att det ska vara enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra. God service, enkelhet och tillgänglighet präglar vårt bemötande och kontakter med bostadssökande, hyresvärdar och övriga intressenter.
Under 2019 har vi förmedlat närmare 8000 hyreslägenheter i ett transparent system efter kötidsordning utan förtur eller genvägar. Bostadsbristen kan inte förmedlas bort, men på en svår bostadsmarknad är det vår uppgift att göra det enkelt och tryggt att både lämna och hitta hyresrätter.
Vår ambition är att skapa förtroende och vårt viktigaste mål är att ha nöjda medarbetare, bostadssökande och hyresvärdar.
Arbetsuppgifter
Vi förmedlar 31 lägenheter varje arbetsdag och dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av att ansvara för hela förmedlingsprocessen, som bland annat innebär att publicera lägenhetsannonser på vår hemsida, kontrollera uppladdade intyg och handlingar samt skicka hyresgästförslag till hyresvärden.
Som bostadsförmedlare är du och dina sex kollegor, ansiktet utåt både för våra samverkande hyresvärdar och för de kunder som söker bostad. Genom att vägleda kunderna genom sökprocessen och samtidigt vara lyhörd och ge hyresvärdarna effektiv service med bästa kvalitet, är du en mycket viktig del i hur våra kunder upplever oss. Du kommunicerar både via telefon och mail samt genom att ta emot besök i vår kundmottagning. Du arbetar dagligen i vårt verksamhetssystem som är ett stöd i all kontakt med kunder och hyresvärdar.
Du ska alltid jobba för kundens bästa och uppmärksamma förbättringspotentialer för att driva Boplats Syd framåt.
Kvalifikationer
Du som söker har flerårig erfarenhet av administrativt arbete, gärna från bostadsbranschen eller från myndighet. Du har en avslutad gymnasieutbildning och gärna en branschinriktad utbildning. Högskoleexamen är meriterande. Vi vill att du har goda IT-kunskaper och gärna erfarenhet från något fastighetssystem. Du har goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Har du även kunskaper i andra språk, ser vi det som meriterande.
Som bostadsförmedlare behöver du vara samarbetsvillig och lyhörd. Du är tydlig och bra på att kommunicera och vi vill att du ser möjligheter istället för problem. I övrigt har du en god samarbetsförmåga och är beredd att hjälpa till där det behöves för stunden. Du tar initiativ till förändring och ser utvecklingsmöjligheter. Du driver ditt arbete framåt för att nå resultat och du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. För att trivas på den här tjänsten behöver du tycka om att arbeta efter regler och riktlinjer, men samtidigt våga ta egna beslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att vara en del i vårt utvecklingsarbete.
Villkor
Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2020-12-31, med möjlighet till förlängning.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocess, kontakta:
Camilla Tilly, förmedlings- och kundtjänstchef, 0734-16 00 30