Bostadsförmedlare till Scania

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Scania har högt satta mål att driva skiftet mot hållbara transportlösningar och många engagerade medarbetare som arbetar för detta. Som en del i att rekrytera nya medarbetare till Scania, erbjuder därför nyanställda en möjlighet att hyra en lägenhet i Södertälje vilket möjliggör för dem att kunna påbörja sin anställning på Scania oavsett om det är från en annan stad i Sverige eller från ett annat land.

Vi söker därför en service intriktad, trygg och engagerad Bostadsförmedlare (för våra omöblerade lägenheter) som har ett diplomatisk förhållningssätt som ser till att vara mellanhanden mellan boenden för våra kommande medarbetare på Scania. Din överblick behövs för att se till att lägenheterna matchas ihop med våra medarbetares ansökan/behov med de lediga lägenheter vi har att erbjuda inför att de påbörjar sin anställning på Scania. 

Tjänsten är placerad i gruppen Bostäder som är en del av HS Service Management som är en intern serviceorganisation som förser Scania i Södertälje med supporttjänster. Bostäder består av ett team på 9 personer som hanterar våra drygt 1200 lägenheter i Södertälje som är antingen möblerade och omöblerade.

Som Bostadsförmedlare hos oss är ditt huvudsakliga ansvar att matcha lediga lägenheter med medarbetarens behov i kombination med behov av lägenhet. Du hanterar erbjudande, kontraktsskrivning. Du ger information inför inflytting och utlämning av nycklar/taggar till medarbetaren samt lämnar ut nödvändig information i våra interna system och till fastighetsägare/leverantörer inför inflytten.

Vid uppsägning av kontrakt hanterar du avflytt i våra interna system, ger information till fastighetsägare samt nödvändiga leverantörer plus bokar in besiktning av lägenheten. Vid behov hantera felanmälningar och beställning av städ.

Du håller dig också a´jour med vad som sker inom området och har en tät kontakt med våra fastighetsägare och dess olika team , vilket gör att du bidrar med egna förbättringsförslag och är öppen för såväl nya lösningar som behov.

Vid problem eller incident kan din uppgift vara att agera och eskalera till fastighetsägare samt samverka för att på ett snabbt sätt hitta lösningen och ansvara för att ev kommunikation går ut till berörda. Du har erfarenhet av att hantera ärenden med stor intigritet.

Som person är du en lagspelare som både tycker om och ser fördelarna med att arbeta i grupp, såväl inom organisationen som tvärfunktionellt. Du är en social och god kommunikatör som kan överbrygga det språkliga gapet mellan medarbetaren/hyresgästen och fastighetsägare.

I uppgifterna ingår bl.a. att:



Inregistrerar nya hyresobjekt och kontrollera uppgifter i Vitec



Avregistrerar återlämnade hyresobjekt i Vitec



Gör kreditupplysningar hos Bisnode på nya hyresgäster



Väljer ut och erbjuder lägenhet enligt prioriteringslistan och de som ska erbjudas en lägenhet



Hanterar inregistrering i hyressystemet på hyresgästerna



Skriver kontrakt med hyresgäster



Delger den nya hyresgästen relevant information



Hanterar nycklar till hyresgästen



Anmäler ny eller avflyttande hyresgäst till Telge Energi via deras system Flybo



Gör felanmälan till fastighetsägare där hyresgäst inte kan/får göra så samt där ingen ännu flyttat in



Har kontakt med fastighetsägare i olika frågor/ärenden



Är inkopplad i sociala frågor / kontakt med socialförvaltning, fastighetsägare och hyresgäst.



Har kontakt med rekryteringscenter/HR funktionerna runt om på företaget för att sprida/erhålla information



Lämnar vid behov ut nycklar till hantverkare



Hanterar klagomål och störningsärenden (från fastighetsägare mot hyresgäst)



Medverkar på kontinuerliga avstämningsmöten med fastighetsägare



 Som person bör du ha: 


• Erfarenhet inom fastighetsbranschen, tex bostadsförmedlare
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skriftligt
• B-körkort
• Serviceminded
• Förmåga att samarbeta med flera olika intressenter
• Förståelse och kunskap om verksamhetens processer där systemet är ett verktyg för att förenkla, effektivisera och kvalitetssäkra processerna 
• Drivkraft och förmåga att bidra till och självständigt genomföra förbättringar på såväl kort som lång sikt 
• Förmåga att ta beslut, självständigt och vid behov i samråd med andra.
• Ordningsam och noggrann och kan enkelt organisera och planera ditt arbete
• Ansökan med CV och personligt brev senast 2022-03-28 urval och intervju kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Ytterligare information om tjänsten kan ges av Robert Nägling robert.nagling@scania.com


Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 28 mars 2022

Liknande jobb


23 oktober 2024

Mäklarassistent

Mäklarassistent

21 maj 2024

15 maj 2024