OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ditt uppdrag
I rollen som bostadsförvaltare inom bostadsförsörjning ingår du i en arbetsgrupp tillhörande fastighetsenheten.
Förvaltningsområdet innehåller bostadsbestånd. Tillsammans med övriga kollegor i arbetsgruppen som består av bostadsförvaltare, tekniska förvaltare, bostadssamordnare och en projektledare, kommer du att medverka till att nå gruppens mål.
Inom enheten finns stödfunktioner såsom ekonomer, jurister, tekniska förvaltare, med flera.
Du har fullt budgetansvar över ditt förvaltningsområde, för såväl intäkter som kostnader. Budgetering, prognostisering samt bostadsbeståndets kort- och långsiktiga underhålls- och investeringsbehov ingår i ansvaret.
Du ansvarar för den juridiska förvaltningen av fastigheterna, att myndighetsbesiktningar och relevanta krav samt uppdrag uppfylls och genomförs. Du ansvarar även för drift- och underhållsåtgärder där du leder och/eller medverkar i utvecklingsprojekt, utredningar och hyresgästuppdrag inom förvaltningsområdet.
Bostadsförvaltaren matchar bostäder inom bostadsbeståndet till hyresgäster utifrån behovet som finns i kommunen samt organiserar och leder hyresgästmöten. Bostadsförvaltaren stöttar även de tekniska förvaltarna i planering och beställning av bostadsanpassningar. Samverkan med andra enheter och verksamheter inom kommunen är en stor del av uppdraget.
I uppdraget krävs en tät kontakt och dialog med arbetsgruppens övriga bostadsförvaltare, tekniska förvaltare och bostadssamordnare.
Du rapporterar till gruppchefen för bostadsförsörjning.
Är det här du?
För att lyckas i rollen som bostadsförvaltare är du strukturerad och kan arbeta med tydliga processer där du organiserar, planerar och slutför ditt arbete. Du är trygg i din roll och i mötet med hyresgäster där du har stort kundfokus. Det är viktigt att du är samarbetsorienterad och analytisk i ditt arbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Din erfarenhet
- Relevant eftergymnasial utbildning, civilingenjör, diplomutbildning, KY utbildning eller motsvarande
- Erfarenhet från fastighetsförvaltning
- Erfarenhet från avtalshantering och kundkontakter
- B-körkort krävs
- Erfarenhet och kunskaper inom LOU och moms- och hyreslagstiftning
- Kännedom om Nacka kommun är meriterande
Vi erbjuder
I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga.
Du kommer få stor möjlighet att delta och driva samarbeten tillsammans med kollegor, hyresgäster, andra enheter inom kommunen samt privata fastighetsägare.
Intresserad?
Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på josefin,briland@nacka.se, 070 431 89 14 och/eller https://www.linkedin.com/in/josefin-briland-09610b10.
Vi ser fram emot att få din ansökan!
Anställningen är en visstidsanställning och löper från januari 2023 tom årsskiftet 2024. Urvalet kommer att ske löpande och denna tjänst kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Sista ansökningsdag är 2022-11-27.
Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.
Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.