OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Fastighetsavdelningen. Sista ansökningsdag: 2022-07-16.
Stockholms universitet präglas av öppenhet och en nyskapande, gränsöverskridande verksamhet. Rankat som ett av världens 100 främsta lärosäten är Stockholms universitet ledande inom forskning och utbildning inom humanvetenskap och naturvetenskap. Universitetet har mer än 5 700 medarbetare och drygt 29 300 helårsstudenter som verkar i en unik miljö i nationalstadsparken.
Fastighetsavdelningen är en avdelning inom den centrala universitetsförvaltningen.
Avdelningen har ett diversifierat och komplext uppdrag med ansvar för den strategiska planeringen gällande lokal-, bostads-, säkerhets- och miljörelaterade frågor med tillhörande tjänster. Avdelningen ansvarar får ca 300 000 kvm lokalyta och ca 550st boenden. På avdelningen arbetar ca 80 medarbetare inom fyra sektioner, varav Sektionen för lokalförsörjning är en.
Vår vision är att främja forskning, utbildning och samverkan med målet att vara en god förebild. För att uppnå kvalitet i verksamheten genomsyras vårt arbete av ledorden långsiktighet, tydlighet, kompetens och engagemang.
Sektionen för lokal- och bostadsförsörjning förhyr ca 600 bostäder fördelat i olika fastigheter runt om i Stockholmsområdet. Bostäderna hyrs ut till internationella studenter och gästforskare på Stockholms universitet. Sektionen består idag av sektionschef, gruppchef, två bostadshandläggare, åtta lokalförvaltare och en lokalkoordinator.
Arbetsuppgifter
Som bostadshandläggare har man dagligen kontakt med internationella studenter och gästforskare, universitetets intuitioner samt fastighetsägare. Här har man ett helhetsansvar för universitets bostadskö samt tillkommande hyresadministration med inbokning av hyresgäster och hantering av hyresgästavtal. Löpande dialog sker med fastighetsägare gällande drift, underhåll samt avtalsfrågor. Anställningen innefattar även att delta vid upprättandet av hyresavtal samt vid hyresförhandlingar.
Bostadshandläggaren kommer att ha en god kunskap om universitetets bostadsbestånd samt planerar och ansvarar inför in- och utflytt av hyresgäster. I tjänsten ingår kontroll av bostäder och fastigheter vid utflytt för att säkerställa gott skick av bostäderna innan nästa inflytt. Som bostadshandläggare ingår även att hantera felanmälningar från hyresgäster, fördela dessa anmälningar vidare och följa upp åtgärd.
Handläggaren arbetar med sektionens interna och externa kommunikation och bidrar till utredningar och remissvar. I anställningen ingår att även att deltaga vid utvecklingsprojekt samt vid projektering av nyanskaffade bostäder.
I anställningen ingår även ett sektionsövergripande systemansvar för de bostadsrelaterade funktioner som används i mobilitetsystemet Mobility Online.
Kvalifikationer
För att trivas i rollen ska du gilla att arbeta administrativt samtidigt som du har en daglig kontakt med hyresgäster och fastighetsägare. För att passa i denna roll ser vi att du är mycket serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga.
Vi tror att du som söker anställningen är handlingskraftig och initiativtagande med ett gott omdöme, personlig styrka och integritet. För att trivas är det viktigt att du är social, utåtriktad samt har god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att den som söker är flexibel och van vid att arbeta självständigt, samtidigt som man uppskattar att vara del av ett team. Då kommunikation sker med internationella hyresgäster, är det ett krav att du kan uttrycka dig professionellt på både svenska och engelska i tal och skrift.
Vi söker efter en person som har tidigare arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har kunskap inom hyresadministration och bostadsförvaltning. Den vi söker är strukturerad och kan arbeta i perioder med hög arbetsbelastning utan att tappa fokus eller förlora servicekänslan.
Eftersom fastighetsavdelningen och sektionen är i en utvecklingsfas söker vi dig som är förändringsbenägen och kommer in med en vilja att bidra och engagera dig. Vid urvalet läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om sökanden har tidigare erfarenhet av arbete inom universitets-/högskoleförvaltning. Det är även meriterande om man har erfarenhet av LOU, kunskaper om hyreslagstiftning och tidigare har haft systemansvar, t.ex. Mobility Online.
Rollen kräver god systemvana och kunskaper i Office-paketet.
Rollen kräver B-körkort.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av, William Edwin, gruppchef, tfn 08-674 77 74, william.edwin@su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.