OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter Som bostadshandläggare arbetar du med administration av universitetets förhyrda studentbostäder. I arbetsuppgiften ingår att i samråd med universitetets institutioner fördela rum till utbytesstudenter. Bostadspoolen utgörs f.n. av cirka 360 rum. Du ska ansvara för bostadsansökningar, kontraktsskrivning och nyckelhantering samt kunna tillhandahålla information om regler och rutiner för boendet både via telefon, besök och e-post. I uppgifterna ingår också andra inom sektionen förekommande arbetsuppgifter, t.ex. administration av utbytesverksamheten i databasen Moveon. Kvalifikationer Vi söker dig med högskoleutbildning gärna med administrativ inriktning. Du är en rutinerad administratör med goda kunskaper i office-paketet samt har mycket goda färdigheter i engelska. Erfarenhet av internationaliseringsarbete, gärna med bostadsfrågor för internationella studenter, databashantering och ytterligare språkkunskaper är en merit. Du bör ha lätt för att samarbeta, vara serviceinriktad och ha god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Arbetet ställer krav på god kommunikationsförmåga. Stockholms universitet eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald.