OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Fastighetsavdelningen Sista ansökningsdag: 2021-10-28.
Stockholms universitet är Sveriges största forskningsuniversitet inom humanvetenskap och naturvetenskap. Universitetet har mer än 29 300 helårsstudenter, 1 400 doktorander och 5 700 medarbetare.
Fastighetsavdelningen är en avdelning inom den centrala universitetsförvaltningen. Avdelningen har ett diversifierat och komplext uppdrag med ansvar för den strategiska planeringen gällande bostads-, lokal-, säkerhets- och miljörelaterade frågor med tillhörande tjänster. Här arbetar ca 80 medarbetare inom fyra sektioner, varav Sektionen för lokal- och bostadsförsörjning är en.
Vår vision är att främja forskning, utbildning och samverkan med målet att vara en god förebild. För att uppnå kvalitet i verksamheten genomsyras vårt arbete av ledorden långsiktighet, tydlighet, kompetens och engagemang.
Sektionen för lokal- och bostadsförsörjning förhyr ca 500 bostäder fördelat i olika fastigheter runt om i Stockholmsområdet. Bostäderna hyrs ut till internationella studenter och gästforskare vid Stockholms universitet. Sektionen består idag av sektionschef, gruppchef, två bostadshandläggare, åtta lokalförvaltare och en lokalkoordinator.
Arbetsuppgifter
Som bostadshandläggare har du dagligen kontakt med internationella studenter och gästforskare, institutioner samt fastighetsägare. Du ansvarar för universitets bostadskö samt tillkommande hyresadministration med inbokning av hyresgäster samt hantering av hyresgästavtal.
Du kommer att ha en god kunskap om universitetets bostadsbestånd och planerar och ansvarar inför in- och utflytt av hyresgäster. Du utför kontroll av bostäder och fastigheter vid utflytt för att säkerställa gott skick av bostäderna innan nästa inflytt. Som bostadshandläggare tar du också emot felanmälningar från hyresgäster, fördelar dem vidare och följer upp åtgärd. Du arbetar med sektionens interna och externa kommunikation, samt deltar vid utvecklingsprojekt.
Kvalifikationer
För att trivas i rollen tycker du om att arbeta administrativt samtidigt som du uppskattar att ha daglig kontakt med hyresgäster. Du är mycket serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. För rollen behöver du till viss del vara självgående och kunna hantera att arbetsuppgifterna är både breda och varierande.
Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och har kunskap inom hyresadministration och bostadsförvaltning. Du är strukturerad och kan arbeta i perioder med hög arbetsbelastning och samtidigt bibehålla fokus och servicekänslan. Du behöver vara en god kommunikatör och kunna utrycka dig mycket väl, både skriftligt och muntligt, på så väl engelska som svenska. Rollen kräver god systemvana, kunskaper i Office-paketet och även B-körkort.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och är tidsbegränsad till 2022-10-31 med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av William Edwin, gruppchef, tfn 08-674 77 74, william.edwin@su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.