OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen har kunden i centrum och utgår ifrån Socialnämndens vision "Meningsfullt liv i Luleå". Med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål. Socialförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena Individ och familj, Hälso- sjukvård och rehabilitering, Funktionshindrade, Ordinärt boende samt Vård- och omsorgsboende. Socialförvaltningen söker en Bostadskonsulent. ARBETSUPPGIFTER Bostadskonsulenten arbetar främst med boendefrågor i samarbete med Lulebo AB. Målet inom socialtjänsten är att ingen ska vara hemlös. Detta gäller främst barnfamiljer. Här har bostadskonsulenten en viktig uppgift att fylla genom att fungera som en länk mellan socialförvaltningen och Lulebo AB. Arbetet sker i nära samarbete med Lulebos kvartersvärdar och marknadsavdelningens personal, vilket innebär dagliga kontakter med hyresgäster och berör olika former av ärenden. Tjänsten är placerad hos Lulebos marknadsavdelning i centrala Luleå. KVALIFIKATIONER Socionomexamen, gärna med social inriktning. Erfarenhet av socialt arbete och bred kunskap inom området är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort krävs.