Bostadskonsulent till Skelleftebostäder

Bostadskonsulent till Skelleftebostäder

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Skebo är Skellefteås största fastighetsbolag och vi ligger i Sverigetopp vad gäller kundnöjdhet vilket vi självklart är väldigt stolta över. Vi lägger stort fokus på goda och nära relationer till våra hyresgäster och vill att de ska känna delaktighet i frågor som rör trygghet och trivsel. Skebo är en del av Allmännyttan och vi vill vara Skellefteås ledande samhällsbyggare där vi bidrar till bostadsförsörjning och stärker Skellefteås konkurrenskraft.

Vi söker en engagerad bostadskonsulent som kommer att ha en viktig roll i organisationen. I rollen som bostadskonsulent ingår du i ett team på 7 personer som jobbar i vår Bobutik med uthyrning och kundservice.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som bostadskonsulent innebär att du får ett varierat arbete där du delar din tid mellan uppsökande arbete samt administrativt arbete på kontoret. Du kommer att jobba med bosocialt arbete såsom hantering av störningsärenden och förebyggande vräkningsarbete samt vara kontaktperson gentemot socialförvaltningen. Många ärenden kommer hanteras i samarbete med till exempel kommunen, tingsrätten och inkassobolag. Dina arbetsuppgifter kommer också vara knutna till Bobutiken i form av kundservice, felanmälan och uthyrningsfrågor. Du kommer ha ett tätt samarbete med dina kollegor i övriga delar av organisationen för att tillsammans hitta lösningar på situationer som kan uppstå i kontakten med våra hyresgäster. Skebo erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete där du som bostadskonsulent har en kontinuerlig kontakt med hyresgäster, kollegor och myndigheter avseende hyresärenden.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande tjänst. Det är ett arbete som passar dig som är engagerad, strukturerad, noggrann och kommunikativ. Du är dessutom en person som verkligen tycker om att ha kontakt med människor och en förmåga att skapa goda relationer. Kunskaper i hyresjuridik och annan lagstiftning som berör verksamheten är en fördel. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Utöver detta ser vi att du:
– Har körkort för personbil
– Behärskar det svenska språket i tal och skrift. Fler språk är meriterande.
– Goda datakunskaper med vana att arbeta i datorstödd miljö
– Har någon form av erfarenhet med socialt arbete (socialtjänst eller liknande).

Tjänsten är en tillsvidareanställning med Placeringsort Skellefteå

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Fredrik Nilsson via tfn: 0733-51 27 73. Vi arbetar löpande med denna rekrytering, så ansök snarast möjligt via www.clockworkpersonal.se, dock senast den 25 april.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Norrbotten AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024