OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
LU Service är en sektion inom universitetets gemensamma förvaltning och erbjuder såväl tjänster som produkter till universitetets verksamheter. LU Service består av sex avdelningar som arbetar med bl.a. lokalvård, vaktmästeri, reception, tryckeri, post, parkering, universitetsbutik, konferens och bostäder. LU Service har 245 medarbetare.
På LU Bostäder arbetar tio medarbetare som ansvarar för andrahandsuthyrning av bostäder till internationella studenter och gästforskare vid Lunds universitet.
Inför varje terminsstart anländer studenter från hela världen; de tas emot på Arrival Day då de bland annat får nyckel till sitt nya boende.
LU Bostäder ansvarar för 968 studentbostäder, 146 gästforskarbostäder och ett korttidsboende med 76 rum. Bostäderna finns huvudsakligen i Lund, fördelat på 23 olika bostadsområden. En fastighet ligger vid Folkets park i Malmö och ytterligare två nära Campus i Helsingborg.
Arbetsuppgifter
Som bostadssamordnare arbetar du huvudsakligen med hyresadministration för att säkerställa att studenter och gästforskare flyttar in i hem i utmärkt skick, samt ge service till de hyresgäster som flyttar ut. I mitten på juni flyttar cirka 70-75% av bostadsbeståndet samtidigt vilket sätter högt krav på att du har förberett både dig och hyresgästerna på vilka förväntningar som finns för att effektivisera utflyttningsprocessen och att leverera bostäder i utmärkt skick till nya studenter i augusti.
Under de högintensiva perioderna (mitten på maj till mitten på september och december-januari) kommer du även ha stöd av 6-8 säsongsjobbare (med varierad erfarenhet). Du kommer utbilda och leda dem i deras vardag.
Tjänsten innebär att:
• du ger god service och dagligen bemöter människor från många olika kulturer och med varierande bakgrund och förväntningar på vår verksamhet.
• du är kontaktperson till upphandlade städbolag och förhåller dig till avtalen gällande städning av boenden.
• du kommer hantera nycklar till alla utflyttande och inflyttande hyresgäster.
• du kommer delta i att utveckla vår verksamhet för att öka vår kundnöjdhet med stöd av vår årliga kundundersökning.
• du kommer delta i kontorsgemensamma uppgifter.
Som ett led i introduktionen kommer du att få möjlighet att gå digitala kurser som LU erbjuder gällande SBA, informationssäkerhet och rollen som statsanställd. Du kommer sitta i ett öppet kontorslandskap tillsammans med tre kollegor.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som klarar av multitasking och som periodvis trivs i högt tempo.
Vidare söker vi dig som är noggrann, serviceorienterad och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du en person som har väldigt god förmåga att prioritera och ta ett stort eget ansvar för att leverera i tid samt är självgående. För att passa in i vårt gäng tror vi att du är en prestigelös lagspelare och inte är rädd för att fråga eller att ge och/eller få återkoppling.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
• dokumenterad erfarenhet av fastighetsförvaltning,
• dokumenterad ledarsskapserfarenhet,
• dokumenterad erfarenhet av hyresgästservice,
• dokumenterad erfarenhet att arbeta i databaser,
• att du behärskar engelska och svenska väldigt bra i text och skrift.
Meriterande
Vi ser det som meriterande för om du har:
• god erfarenhet att arbeta i Excel,
• erfarenhet att arbeta i Kinetics fastighetssystem,
• erfarenhet att arbeta i andra fastighetssystem,
• erfarenhet att arbeta med Microsoft Access eller andra databaser,
• B-körkort
Övrigt
Anställningen avser en tidsbegränsad anställning i 20 månader.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Kontaktpersoner på detta företaget
Zoran Ivic,Driftledare
046-222 43 14
Zoran Ivic
046-222 00 00
Eva Wendel
+46462227090
Liselott Olsson
+46462223862
Zoran Ivic
046-222 43 14
Ulrika Verngren
+46462228431