OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för lokal- och bostadsförsörjning
Är du en prestigelös och lösningsorienterad person med samordningsförmåga?
Sök då till oss i staben och enheten för lokal- och bostadsförsörjning!
Vilka är vi?
Enheten för lokal- och bostadsförsörjning är en del av staben och har i uppdrag att samordna och kartlägga de bostadbehov som finns inom socialtjänstens målgrupper och matcha dem mot det befintliga utbudet av bostäder som finns att tillgå. Med öppenhet för nya och innovativa samverkansformer är vi lyhörda för vad som sker i vår omvärld och vad det kan innebära för efterfrågan av bostäder idag och i framtiden. Idag är vi ett prestigelöst och glatt arbetsteam på sju personer med placering inom socialtjänstens stab och ledning på Hoven. Vi söker nu en ny kollega, då behovet av samordning av bostäder för socialtjänstens målgrupper i allmänhet och nyanlända i synnerhet, har ökat.
Hur ser uppdraget ut?
I rollen som bostadssamordnare behöver du ha full koll på det befintliga utbudet av bostäder/genomgångsbostäder och matcha dem mot det efterfrågade behovet. Att se nya möjligheter och lösningar är en viktig del i uppdraget då behov och utbud ständigt skiftar. Denna tjänst erbjuder stor variation i vardagen då du ställs inför förändringar där du har en samordnande roll mellan såväl interna som externa aktörer. Förekommande vardagliga arbetsuppgifter är bland annat att;
-Självständigt ansvara för uppdatering och koll på bostadsutbudet och befintliga och nytillkommande hyresgäster inom socialtjänstens målgrupper, specifikt nyanlända.
-Ta fram statistik för uppföljning och kvalitetssäkring av utfört arbete och aktivt delta i det förbättringsarbete som ingår i staben.
-Noggrant administrera kring förekommande ovan nämnda uppgifter.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har någon form av utbildning med akademisk examen. Då tjänsten ställer höga krav på självständigt och strukturerat arbete i en samordnande roll är det meriterande om du har flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete avseende samordning och/eller administration inom offentlig verksamhet. Stor vikt fästes vid personlig lämplighet där vi önskar att du som söker har lätt för att samarbeta internt och externt, har förmåga att ta ansvar för och självständigt driva ärenden. Som person är du också prestigelös, noggrann, lösningsorienterad, strukturerad och flexibel.
Vi erbjuder dig
-Möjligheter till kompetensutveckling
-Flexibel arbetstid
-Gym på arbetsplatsen
Övrigt
Tjänsten är en heltidsanställning 100 %, i form av en visstidsanställning på två år med start enligt överenskommelse. Urval kommer att ske löpande så ansök redan idag!
Vid frågor kontakta
Mia Chaib, Enhetschef stab 036-106152
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.