OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetskontorets uppdrag är att skapa förutsättningar för goda bostäder och ett bra boende för dem som bor eller vill bo i Göteborg. Vi ska också utveckla staden genom att erbjuda mark för industri, handel, utbildning, forskning med mera. Vi har ett spännande uppdrag och stor bredd i kompetens hos våra medarbetare. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats. Hos oss får du stort ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Med andra ord, hos oss har du möjlighet att påverka. Våga anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!
ARBETSUPPGIFTER
Fastighetskontorets bostadsenhet samordnar kommunens insatser inom det boendesociala området och anvisar bostäder till hushåll som av sociala eller medicinska skäl inte på egen hand kan ordna en bostad. Vi är också mellanhyresvärd för hushåll som inte på egen hand får teckna hyreskontrakt med fastighetsägare. Grunden för detta är ett samarbetsavtal med bostadsföretag i Göteborg. På enheten är vi idag 10 personer.
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med boendefrågor för hushåll med sociala eller medicinska behov och som vill ta en aktiv del i den utveckling som pågår i Göteborgs stad. Arbetet innebär att handlägga och utreda remisser från stadsdelsförvaltningarna och sjukvården samt anskaffning av bostäder till godkända hushåll. Du kommer också att ha arbetsuppgifter som är kopplade till mellanhyresvärdsskapet och ha många kontakter med socialtjänsten, sjukvården och fastighetsägare. Om problem uppstår i hyresförhållandet agerar du i samverkan med fastighetsägare och stadsdelsförvaltningar. Målet med det kommunala kontraktet är att hyresgästen får eget förstahandsavtal med fastighetsägaren.
KVALIFIKATIONER
Du är socionom eller har en liknande akademisk utbildning. Vi vill att du har erfarenhet av arbete med våra målgrupper och boendefrågor. Erfarenhet av arbete med uthyrningsfrågor och /eller nära samarbete med bostadsföretag är särskilt meriterande.
Arbetet innebär många kontakter med personer som befinner sig i svåra situationer vilket ställer krav på god förmåga att kommunicera. Du behöver kunna arbeta självständigt samt kunna fatta och kommunicera beslut på ett empatiskt och tydligt sätt. Det är viktigt att du är en trygg, ödmjuk person som finner konstruktiva lösningar och agerar därefter. Vi sätter stort värde på att du är öppen och har ett positivt förhållningsätt. Arbetet har ett tydligt kundperspektiv och bygger i hög grad på samverkan med andra instanser och utförare, vilket kräver att du har mycket god förmåga att samarbeta. I arbetet kommer du att möta personer med olika ursprung, så en vana av och intresse för olika kulturer är en stor fördel.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marita Kärnstrand - Ekonomichef
031-368 10 17
Miriam Åberg - HR-specialist
031-368 12 24
Irene Persson - Vision
031-368 11 91
Magnus Uhrberg - SACO
031-368 12 30
Distriktschef Söder Charlotta Cedergren
031-368 12 29
Tf Distriktschef Norr Annika Wingfors
031-368 10 71
Annika Jenefeldt - Enhetschef
031-368 10 30
Martha Sandoval - Avdelningschef
031-368 11 02
Erik Gedeck - enhetschef
031-368 10 18
Iréne Persson Vision
031-368 11 91