Bostadsuthyrare

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en bostadsuthyrare till en heltidstjänst hos vår kund. Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Vår kund är ett företag vars huvudverksamhet består av förvaltning och skötsel av fastigheter. Arbetsuppgifter och omfattning: Som bostadsuthyrare hos vår kund kommer du att ansvara för studentbostadsuthyrningen och har en central uppgift i administrationen kring bostadsuthyrningen. Din roll är att vara kontaktperson för hyresgäster, fastighetsägare, tekniker m.m. I tjänsten ingår att ta beslut i olika ärenden och till viss del delegera uppgifter till dina medarbetare. Mer konkret så består arbetsuppgifter bl.a. av administration kring kontraktsskrivningar, uppsägningar, låsbyten m.m. Men uppgifterna innefattar även att ta fram rapporter gällande statistik, godkännande av fakturor, utskick till hyresgäster m.m. Arbetet utförs till stor del i fastighetssystemet Summarum. Eftersom du är huvudkontaktperson för hyresgästerna så är det också du som kommer att ta emot klagomål och svårare ärenden som du ska ta beslut om. Du kommer att arbeta med fler uppgifter parallellt och tempot är stundtals högt. För dig som känner att du är rätt person för denna tjänst så väntar ett fritt arbete med trevliga kollegor och händelserika arbetsdagar. Tillträde 1 april. Om möjlighet finns så kan tillträde ske sista veckan i mars så att du i början kan jobba parallellt med den person som ska frånträda tjänsten. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med en inledande inhyrning på 6 månader, därefter går anställningen över till kundföretaget. Skallkrav: Goda kunskaper i Officepaketet krävs och särskilt Excel eftersom det underlättar inlärningen av fastighetssystemet. Tjänsten kräver också att du som person har en hög organisationsförmåga och kan ta beslut. I denna rekrytering kommer din personlighet att vara avgörande. Beskriv därför i din ansökan varför just du skulle passa till tjänsten. Meriterande krav: Meriterande är erfarenhet av liknande arbete med tonvikt på beslutsfattning, organisationsförmåga och många kontaktytor. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är utåtriktad och är mycket bra på att kommunicera. Du är en person som kan leverera negativa beslut på ett bra sätt och som kan vara bestämd på ett öppet och objektivt sätt. Du kan ha flera uppgifer igång samtidigt har en bra förmåga att planera ditt och även till viss del andras arbete. Rollen kräver också att du är trygg i dig själv och ser positivt på högt tempo och arbetsdagar som varierar från dag till dag.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024