OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tänk dig att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha kundens behov och se till att kundens nya hem blir det som de drömmer om. Nu har du chansen!
Till vårt härliga gäng i Eskilstuna/Strängnäs/Örebro söker vi nu Bostadsuthyrare för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster.
Vi söker dig som är positiv och självgående och som gillar när det är full fart. I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du har ansvar för köhantering, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, dokumentation samt övrig förekommande administration.
Du gillar att arbeta självständigt och jobba mot de mål som du har satt upp tillsammans med dina kollegor. För dig är arbetskamraterna viktiga och du trivs med att vara en del i ett team där vi skapar en levande verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten då du i många fall är den första personliga kontakten man har med oss.
Din profil
Du har några års erfarenhet från att arbeta med bostadsuthyrning inom fastighetsförvaltning och/eller relevant arbetslivserfarenhet inom service eller försäljning. Erfarenhet från mäklarbranschen är start meriterande. Du är van vid att arbeta i MS Office eller liknande miljöer. Som person brinner du för service, sälj och kundkontakter, samtidigt som du är en skicklig administratör.
Du har förmågan att arbeta strukturerat, har gott ordningssinne och är van att samarbeta med andra och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du drivs av att nå dina mål och att hela tiden slipa på dina arbetssätt för att bli ännu bättre. Har du tidigare jobbat i fastighetssystemet Vitec blir vi oerhört glada! För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska och engelska både muntligt och skriftligt. Men det är klart meriterande om du även behärskar andra språk då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn. Körkort med B-behörighet är ett krav.
Du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du att trivas riktigt bra hos oss!
Heimstaden
Vi ser det som en självklarhet att du känner igen dig i våra kärnvärden CARE, DARE och SHARE. Läs gärna mer om vår kultur och vad våra medarbetare tycker om oss, här: https://heimstaden.com/jobba-har/ För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. Ansökan CV välkomnas senast den 19 mars 2023. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg