Bostadsuthyrare Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Låter det spännande att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få visa olika typer av bostäder för att matcha kundens behov och se till att kundens nya hem blir precis det som de drömmer om? Då är rollen som Bostadsuthyrare hos oss på Heimstaden,något för dig!
Till vårt härliga gäng söker vi nu en Bostadsuthyrare för ett vikariat under sex månader, för att fortsätta skapa entrivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Tjänsten är placerad i Eskilstuna och i regionen finns ytterligare åtta kollegor med samma roll som dig, som du arbetar nära.
I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du ansvarar för köhantering, visningar, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, dokumentation samt övrig förekommande administration.
För att trivas hos oss gillar du att arbeta självständigt och jobba mot de mål som finnsuppsatta. För dig är arbetskamraterna viktiga och du trivs med att vara en del i ett team där viskapar en levande verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som engod hyresvärd. Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten då du i mångafall är den första personliga kontakten med Heimstaden.
Din profil
Vi söker dig som brinner för service och kundkontakter samt har några års erfarenhet frånfastighetsbranschen - gärna inom bostadsuthyrning. 
Du är van vid att arbeta i MS Office och tar enkelt till dig nya system. Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera din tid och gillar frihet under ansvar. Har du tidigare jobbat i fastighetssystemet Vitec blir vi oerhört glada! För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska och engelska både muntligt och skriftligt. Många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn och det är därför klart meriterande om du behärskar andra språk. Körkort med B-behörighet är ett krav.
Du har en god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våramedarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärnamer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ 
Ansökan
Vi kommer under semesterperioden inte ha möjlighet att gå igenom ansökningar i lika stor utsträckning som vanligt och återkopplar därför först under vecka 33.
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att jobba med tester i vår rekryteringsprocess. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi även en bakgrundskontroll innananställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer omhur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juli 2024
  • Ansök senast: 11 augusti 2024

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


20 december 2024

Hyresmäklare till Kfast

Hyresmäklare till Kfast

18 december 2024

17 december 2024

Uthyrare till Sjödin Fastigheter

13 december 2024